Korejské UFO za 600 tisíc korun. Nová Kia Sportage míří do Česka, konkuruje i Karoqu

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 1. 2022 6:02
Po čtyři generace byla Kia Sportage prodejně úspěšným a vzhledově klasicky střiženým SUV. V páté generaci se ale Korejci vydali cestou mnohem výraznějšího vnějšího designu. Jestli se potká s prodejním úspěchem, je otázka příštích měsíců a let, čemuž dost může pomoci i cena. Tu základní dovozce stanovil na 600 tisíc korun. V galerii najdete nejen rozbor ceníku, ale i srovnání s konkurencí.

Konkurent číslo 3: Peugeot 3008 - od 667 000 Kč

Třetím rivalem páté Kie Sportage je Peugeot 3008. Francouzské SUV sází na podobně extravagantní design jako Kia nebo i Hyundai Tucson, zároveň je také podobně velké jako korejští rivalové. Jen kufr má o něco menší, základní objem benzinové verze je 520 litrů, zatímco u Sportage je to 591 litrů. Nejmenší objem u Peugeotu má pak plug-in hybrid, který za pátými dveřmi nabízí opět výrazně méně než dobíjecí hybrid ze Žiliny - pouze 395 litrů v pětisedadlovém uspořádání.

Technické srovnání

Kia Sportage Peugeot 3008
Rozměry (d/š/v) 4515/1865/1650 mm 4447/1841/1620 mm
Rozvor náprav 2680 mm 2675 mm
Kufr (podle verze) 526-591/1715-1780 l 395-520/1357-1482 l
Benzinové motory 1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW) 1.2 PureTech (96 kW)
Naftové motory 1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) 1.5 BlueHDi (96 kW)
Hybrid 1.6 T-GDI HEV (169 kW) ----------
Plug-in hybrid 1.6 T-GDI PHEV (195 kW) Hybrid (165 kW), Hybrid4 (220 kW)
Pohon 4×4 Ano - 1.6 T-GDI MHEV, 1.6 CRDI MHEV, 1.6 T-GDI HEV, 1.6 T-GDI PHEV Ano - Hybrid4
Cena od 599 980 Kč 667 000 Kč

Také nabídka motorů Peugeot 3008 je výrazně chudší než u Sportage. Jediný benzinový i naftový motor se shodným výkonem 96 kW, obě motorizace pak alternativně i s osmistupňovou automatickou převodovkou. Na pohon všech kol u spalovacího motorů v Peugeotu můžete zapomenout, jedinou čtyřkolkou je plug-in hybridní model Hybrid4, který si k ní pomáhá druhým elektrickým motorem na zadní nápravě a má tak výrazně vyšší celkový výkon 220 kW. Dobíjecí hybridy z francouzské stáje pak dojedou do vzdálenosti 55 nebo 58 km na jedno nabití (Kia tyto údaje zatím nezveřejnila, lze ale čekat podobné hodnoty). Kia má navíc i běžný hybrid, respektive širší nabídku spalovacích motorů i s pohonem 4×4.

Také základní cena Peugeotu je vyšší než u Kie, a to nemalých 67 tisíc korun. Pod kapotou je přitom o něco slabší 96kW přeplňovaný zážehový tříválec, oproti čtyřválci se 110 kW ve Sportage. V tabulce je pak opět porovnání základních verzí obou modelů.

Srovnání výbavy

Kia Sportage 1.6 T-GDI / 110 kW Comfort Peugeot 3008 1.2 PureTech / 96 kW Active Pack
Cena od 599 980 Kč 667 000 Kč
Nouzové brzdění S - detekce chodců i cyklistů S - detekce chodců
Asistent pro jízdu v pruhu S S
Tempomat S S
Klimatizace S - manuální S - automatická dvouzónová
Dotyková obrazovka S - 8 palců S - 8 palců
Rádio S S
Bluetooth S S
Volant kožený + multifunkční kožený + multifunkční
Elektrická okna S - vpředu i vzadu S - vpředu i vzadu
Parkovací senzory S - vzadu S - vpředu i vzadu
Parkovací kamera S S
Automatické stěrače N S
Zrcátka vyhřívaná + elektricky sklopná vyhřívaná + elektricky sklopná
Přední světla LED S S
Střešní ližiny S N
Kola 17 palců, litá 17 palců, litá

Vyšší cena a o kousek lepší výbava. Tak by se dala definovat základní verze Peugeotu 3008 proti základní Kie Sportage. Francouzský model má dvouzónovou automatickou klimatizaci, přední parkovací senzory nebo automatické stěrače. To jsou prvky, kvůli kterým je u korejského modelu potřeba zvolit rovnou vyšší výbavový stupeň. Specifický je u Peugeotu i standardní i-Cockpit s menším volantem a vyvýšenými digitálními budíky. V dražších verzích má 3008 rovněž třeba volitelné noční vidění, Sportage ale pro změnu nabízí například kamerové sledování mrtvých úhlů. Peugeot má pak v základní verzi jen několik málo příplatků, u vyšších výbav se ale nabídka rozšiřuje. To platí i pro Kiu Sportage.

 

Právě se děje

Další zprávy