Když je X6 nebo Q7 málo. Dvoutunová SUV umí prohnat supersporty, chystá se i Ferrari

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 12. 2019 6:02
Ještě před pár lety bylo synonymem pro velké a luxusní SUV Audi Q7 nebo BMW X6. Tato auta jsou stále oblíbená, někteří zákazníci ale chtějí více. Automobilky jim proto vychází vstříc, čímž vznikají dvoutunová monstra s rychlostí supersportů. Naposledy SUV ukázal Aston Martin, již brzy jej ale bude mít také Ferrari. Důvod je jednoduchý. Vysoké prodeje.

Lamborghini Urus

Lamborghini bylo už v roce 1986 průkopníkem luxusních terénních automobilů. Tehdy se totiž představil typ LM002, jehož ideový předchůdce měl přitom sloužit americké armádě. Až po neúspěšných námluvách s vojenským prostředím začali Italové na vývoji vozu dále pracovat a výsledkem byl typ LM002.

Na rozdíl od většiny konkurentů tak má italský model historické kořeny. Ačkoliv Urus jako takový se od LM002 liší tak moc, jak to jen jde. Primárně jde o silniční superSUV, jehož parametry působí i v konkurenci supersportů Lamborghini více než schopně. Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec má 478 kW, z 0 na 100 km/h pak vůz s pohonem všech kol a automatem zrychluje za 3,6 sekundy. S maximální rychlostí 305 km/h šlo do letošního roku o nejrychlejší SUV planety, pak jej ale překonalo sesterské Bentley. Proslýchá se ale, že se chystá ještě silnější Urus Performante, který by si titul jistě vzal zpět.

Parametry tedy vpravdě supersportovní, přesto pohotovostní hmotnost Lamborghini přesahuje 2,2 tuny. Urus má také na délku přes 5,1 metru. A podobně jako u Bentley se stará o prodejní úspěchy značky. Za první pololetí roku se celosvětově prodalo 2693 Urusů, zdaleka nejvíce z celé modelové palety Lamborghini. A chystá se dokonce závodní šampionát určený pouze pro speciální Urus ST-X. Tratě by přitom měly kombinovat silniční i terénní vložky.

 

Právě se děje

Další zprávy