Nová Octavia proti všem. Škoda vsadila na sebevědomé ceny, čím překonává konkurenty?

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 12. 2019 6:01
Nejočekávanější novinka posledních i následujících týdnů dostala před nedávnem české ceny. Víme tak, že Octavii Combi v první vlně půjde koupit za nejméně 637 tisíc korun - s 110kW benzinovým nebo 85kW naftovým motorem. Podívali jsme se proto do ceníků soupeřů, kolik stojí jejich kombíky s benzinovým motorem s podobným výkonem. Srovnání najdete v galerii.

Škoda Octavia Combi 1.5 TSI - od 636 900 Kč

Necelých 637 tisíc korun. To je suma, na které v současné době startuje dle ceníku čtvrtá generace Škody Octavia s karoserií kombi. Vybírat přitom zájemce může ze dvou motorizací - obě mají šestistupňovou manuální převodovku. Úspornější je logicky 85kW turbodiesel, který si papírově řekne o 3,6-3,7 l / 100 km. Přeplňovaný zážehový čtyřválec se 110 kW a vypínáním válců má normovaně 4,9-5,0 l / 100 km.

Protože ale srovnáváme jen benzinové motory, tak od této chvíle se vše vztahuje na 1.5 TSI v prozatímním nejnižším stupni Ambition (základní Active spolu s dalšími motory i liftbackem přijede v průběhu příštího roku). Vzhledem k tomu, že ceník vozu jsme detailněji rozebrali zde, tak snad jen vypíchnutí toho nejdůležitějšího.

Z bezpečnostních prvků nechybí Front Assist s detekcí chodců i cyklistů, udržování v jízdním pruhu, tempomat a kolenní vak pro řidiče. Komfortně nabízí škodovka světelný a dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrická okna vpředu i vzadu, kožený multifunkční volant, rádio s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, osmi reproduktory a Bluetooth nebo desetipalcové digitální budíky. Zvenku pak Octavia svítí LED diodami vpředu i vzadu a dostala 16palcová litá kola.

Ještě pro upřesnění následujících slidů zmínka, že jsme v rámci Octavie vzali jen základní model s nejnižší ceníkovou cenou. U všech konkurentů porovnáváme stejně nebo co možné nejpodobněji silný benzinový agregát (vynechány tak jsou třeba základní tříválce, nemělo by je v současné době smysl porovnávat). Stejně tak chybí například Opel Astra Sports Tourer, který sice má 107kW 1.4 Turbo, ale pouze s automatickou převodovkou. A nejsilnější "manuální" benzinová verze má 96 kW, což je stejně jako u Peugeotu 308 SW výrazně slabší než Octavia. Chybí i Toyota Corolla TS - v porovnatelně silné verzi se dělá jen s hybridem a automatem. Vždy jde o ceníkovou cenu, sníženou maximálně o ceníkem deklarovaný bonus. Může se nicméně stát, že daná konfigurace bude k dispozici například mezi skladovými vozy za o něco nižší cenu.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

ČEZ nabere do Temelína kolem 100 nových zaměstnanců

ČEZ letos přijme do jaderné elektrárny Temelín asi 100 lidí. Potřebuje je na různá místa v provozu i jako operátory. Fluktuace v Temelíně je jedno procento, jde hlavně o generační obměnu. Při hledání nových pracovníků pomáhá elektrárně spolupráce s technickými vysokými školami. Temelín přijme zaměstnance do provozu, na pozice spjaté s bezpečností, řízením techniky, péčí o zařízení, IT i nové operátory. "Budeme pokračovat ve standardní generační obměně a ve vykrývání běžných personálních potřeb, což znamená nábor téměř stovky nových lidí," řekl mluvčí. Fluktuace v Temelíně, který má 1288 zaměstnanců, je nízká. Z elektrárny dobrovolně ročně odejde pár lidí, asi procento ze všech zaměstnanců.

Zdroj: ČTK
Další zprávy