Jan Matoušek
6. 12. 2019 6:02
Ještě před pár lety bylo synonymem pro velké a luxusní SUV Audi Q7 nebo BMW X6. Tato auta jsou stále oblíbená, někteří zákazníci ale chtějí více. Automobilky jim proto vychází vstříc, čímž vznikají dvoutunová monstra s rychlostí supersportů. Naposledy SUV ukázal Aston Martin, již brzy jej ale bude mít také Ferrari. Důvod je jednoduchý. Vysoké prodeje.
Maserati Levante
Tak jako pro většinu modelů v tomto přehledu platní nebo platit bude, i Maserati Levante je nejprodávanějším modelem své značky (ačkoliv stejně jako celé Maserati zůstává za očekáváním). Mimochodem na českém trhu se pro něj dle statistik SDA za prvních jedenáct měsíců letošního roku rozhodlo 17 zákazníků, také nejvíce v rámci značky. Přesto jde oproti loňsku o pád téměř o polovinu.
Vrcholem nabídky Levante je verze Trofeo. Ta dostala dvakrát přeplňovaný osmiválec Ferrari o výkonu 434 kW - více měl v historii značky jen výjimečný typ MC12. Není proto divu, že pětimetrový vůz uhání až 304 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny. Při pohledu na parametry aut na předchozích i následujících slidech jsou toto zkrátka hvězdné války mezi SUV.
Stejný motor, jen naladěný na 404 kW, se nachází i v útrobách provedení GTS. To sice akceleruje "jen" za 4,2 vteřiny a jede 292 km/h, pořád je ale třeba mít na paměti, že jde o parametry pro pětimetrové dvoutunové SUV, ne pro lehký supersport. Maserati pak Levante nabízí i v dalších slabších verzích - nechybí proto benzinový, a dokonce i naftový šestiválec. Automobilka už také pracuje na modernizaci pro příští rok. Mimochodem nejlevnější Levante startuje na 66 269 eurech bez daně (asi 1,69 milionu korun).