Jan Matoušek
6. 12. 2019 6:02
Ještě před pár lety bylo synonymem pro velké a luxusní SUV Audi Q7 nebo BMW X6. Tato auta jsou stále oblíbená, někteří zákazníci ale chtějí více. Automobilky jim proto vychází vstříc, čímž vznikají dvoutunová monstra s rychlostí supersportů. Naposledy SUV ukázal Aston Martin, již brzy jej ale bude mít také Ferrari. Důvod je jednoduchý. Vysoké prodeje.
Porsche Cayenne
Průkopníkem luxusních a rychlých SUV v dnešním slova smyslu bylo před sedmnácti lety Porsche Cayenne. Dnes je na trhu jeho třetí generace, která opět patří k prodejně nejúspěšnějším modelům značky. Na českém trhu se za prvních jedenáct měsíců roku 2019 prodalo 118 kusů tohoto vozu - více než kteréhokoliv jiného modelu Porsche.
Vedle klasicky střiženého SUV je pak od letošního roku v nabídce i stylovější kupé. Za prodejními úspěchy vedle image značky stojí jednak celkové naladění vozu, ale také rozmanitá nabídka variant. Pryč jsou sice doby, kdy i Cayenne vozil na pátých dveřích označení "diesel", místo něj jsou tu ale plug-in hybridní varianty E-Hybrid. Slabší má 340 kW, silnější dokonce 500 kW.
Právě ta z 0 na 100 km/h zrychluje za 3,8 vteřiny, pokud má vůz paket Sport Chrono, papírově přitom spotřebuje pod čtyři litry benzinu. Jde též o nejdražší verzi celé nabídky, E-Hybrid Turbo S startuje na 4 655 000 korunách, respektive 4 754 000 korunách jako kupé. Čistě benzinové verze, kterým vévodí 404kW varianta Turbo, jsou výrazně levnější a s akcelerací za 3,9 vteřiny s paketem Sport Chrono ne o moc pomalejší. Řeč je přitom pořád o autě s hmotností kolem dvou tun. Mimochodem nejlevnější cesta k Porsche Cayenne vede přes částku 1 986 771 korun.