Když je Škoda dražší než Audi. Srovnali jsme ceny značkového dobíjení elektromobilů

Martin Přibyl Martin Přibyl
3. 6. 2021 14:02
Klíče ověšené několika dobíjecími čipy bývaly a do velké míry stále ještě jsou povinnou výbavou takřka jakéhokoli elektromobilisty. Díky nim lze bez problémů odemknout dobíječky a s elektromobilem absolvovat delší transrepublikové trasy. Snahou automobilek je logicky život zákazníkům usnadnit, proto přicházejí s kartami, které mají přinést komfortní dobíjení na drtivé většině stanic. Vyplatí se?

Pokud tápete v tématu dobíjení elektromobilů, přečtěte si náš slabikář:

Foto: OMV

Audi

Německé Audi zaslouží pochvalu za transparentnost nabídky svých e-tron Charging Services. Na výběr jsou dva tarify s pevně stanovenými cenami dobíjení. Velice zajímavá je pak cena za pomalé dobíjení střídavým proudem, kdy zákazník platí jen 2,79 koruny za kilowatthodinu, to výhodněji neumí nikdo. Naopak rychlejší DC dobíjení za 13 korun za kilowatthodinu stojí více, než za kolik čerpají elektřinu u velkých elektrárenských společností zákazníci bez registrace.

Smysl zde tedy dává spíše dražší tarif Transit, pokud tedy zákazník pravidelně dobíjí na Ionity (v Česku zatím stojí tři tyto superrychlé stanice: v Berouně, Nupakách u Prahy a Pávově u Jihlavy). Vyplatí se prakticky po prvním použití této celoevropské sítě.

Dobíjecí karta je první rok zdarma. Z velkých sítí podporuje Audi v Česku PRE a E.ON.

Tarif

City

Transit

Měsíční paušál

122,93 Kč

452,40 Kč

Nabíjení AC

2,79 Kč/kWh

2,79 Kč/kWh

Nabíjení DC

13,00 Kč/kWh

13,00 Kč/kWh

Ionity

21,00 Kč/kWh

8,20 Kč/kWh

 

Právě se děje

Další zprávy