Když je Škoda dražší než Audi. Srovnali jsme ceny značkového dobíjení elektromobilů

Martin Přibyl Martin Přibyl
3. 6. 2021 14:02
Klíče ověšené několika dobíjecími čipy bývaly a do velké míry stále ještě jsou povinnou výbavou takřka jakéhokoli elektromobilisty. Díky nim lze bez problémů odemknout dobíječky a s elektromobilem absolvovat delší transrepublikové trasy. Snahou automobilek je logicky život zákazníkům usnadnit, proto přicházejí s kartami, které mají přinést komfortní dobíjení na drtivé většině stanic. Vyplatí se?

Pokud tápete v tématu dobíjení elektromobilů, přečtěte si náš slabikář:

Foto: Martin Přibyl

BMW/Mini

Německé BMW sice pro svou službu Charging využívá jako hlavního partnera stejného poskytovatele roamingu jako Audi, firmu Digital Charging Solutions, ale oproti konkurenci se svou kartou v Česku dokáže pokrýt i největší síť dobíjecích stanic, tedy ČEZ.

Tarif Active je první rok pro majitele elektrických BMW a Mini zdarma, následně se platí 150 Kč za měsíc. Tarif Ionity Plus funguje jako nadstandardní balíček, pojí se tedy se základním Flex nebo Active a za 335 Kč navíc zlevňuje nabíjení na stanicích Ionity na 7,90 Kč/kWh. Tento příplatek se vyplatí opět už při prvním využití této vysokorychlostní dobíjecí stanice.

Tarif

Flex

Active

Ionity Plus

Měsíční paušál

0 Kč

150

+ 335 Kč

Nabíjení AC

dle provozovatele stanice

7,00 Kč/kWh + 2,00 Kč/min (po 150 min)

-

Nabíjení DC

dle provozovatele stanice

12,50 Kč/kWh + 5,00 Kč/min (po 90 min)

-

Ionity

21,00 Kč/kWh

21,00 Kč/kWh

7,90 Kč/kWh

 

Právě se děje

Další zprávy