Když je Škoda dražší než Audi. Srovnali jsme ceny značkového dobíjení elektromobilů

Martin Přibyl Martin Přibyl
3. 6. 2021 14:02
Klíče ověšené několika dobíjecími čipy bývaly a do velké míry stále ještě jsou povinnou výbavou takřka jakéhokoli elektromobilisty. Díky nim lze bez problémů odemknout dobíječky a s elektromobilem absolvovat delší transrepublikové trasy. Snahou automobilek je logicky život zákazníkům usnadnit, proto přicházejí s kartami, které mají přinést komfortní dobíjení na drtivé většině stanic. Vyplatí se?

Pokud tápete v tématu dobíjení elektromobilů, přečtěte si náš slabikář:

Foto: Kia

Jak to funguje?

Možností, jak si usnadnit život, je několik: první zahrnuje čip od ČEZ, E.ON a PRE (ty nově svoje systémy sloučily, takže čipy PRE fungují i na stanicích E.ONu a naopak), další pak jednu univerzální kartu, se kterou lze nabíjet takřka všude a to i v zahraničí. Celá řada automobilek vám ji dá rovnou, když si elektroauto pořídíte.

Idea je postavená na principu tzv. roamingu, ten umožňuje použít jeden čip, jednu čipovou kartu, resp. jednu mobilní aplikaci na celé řadě stanic nejrůznějších provozovatelů (ČEZ, PRE, E.ON…). Řidič elektromobilu nemusí řešit, kde dobíjí, prostě vezme kartu, autorizuje se a je to. Vůbec nevadí, že by čip nebo účet u konkrétního provozovatele neměl.

Platba pak probíhá v rámci měsíčního vyúčtování, částku můžete poskytovateli karty poslat převodem nebo si ji strhne z platební karty. Tím poskytovatelem nebývá přímo automobilka, většina značek (Audi, BMW, Mercedes, Fiat, Hyundai…) nabízí karty spravované německým Digital Charging Solutions, Škoda a VW využívají koncernovou firmu Elli.

Jak si ale ceny takového dobíjení stojí oproti největším českým sítím dobíječek? Rozdíly jsou mnohdy ohromné. Podívejte se na další snímky.

 

Právě se děje

Další zprávy