Konkurent číslo 1: Škoda Enyaq iV - od 1 124 900 Kč
Hlavním konkurentem elektrického SUV od Nissanu je na českém trhu určitě Škoda Enyaq iV, která je zároveň i zdaleka nejprodávanějším elektromobilem v Česku. Pokud jde o použitou techniku, tedy kapacitu baterie, dojezd a výkon, mají k sobě oba modely hodně blízko. Stejné je to, i pokud jde o velikost, kde Enyaq Ariyu poráží zásadněji jen v objemu kufru, který má u českého vozu 585 litrů, kdežto u japonského jen 468 litrů a dokonce jen 415 litrů ve verzi s pohonem obou náprav.
Technické srovnání
|
Nissan Ariya |
Škoda Enyaq iV |
Rozměry (d/š/v) |
4595/1850/1660 mm |
4649/1879/1616 mm |
Rozvor náprav |
2775 mm |
2770 mm |
Kufr |
468 l; 415 l (4×4) |
585/1710 l |
Základní verze |
160 kW, 63 kWh, dojezd 398 km |
132 kW, 58 kWh, dojezd 404 km |
Prodloužený dojezd |
178 kW, 87 kWh, dojezd 525 km |
150 kW, 77 kWh, dojezd 529 km |
Čtyřkolka |
225 kW, 87 kWh, dojezd 493 km |
195 kW, 77 kWh, dojezd 509 km |
Cena od |
1 289 900 Kč |
1 124 900 Kč |
Nissan má ve všech třech verzích výhodu vyššího výkonu, na druhou stranu Škoda umí z papírově menšího akumulátoru dostat o něco vyšší udávaný dojezd na jediné nabití. Mimochodem nabíjet je možné maximálně 120 kW u menší a 135 kW u větší baterie. Výhodou Enyaqu iV je nabídka ještě druhé karosářské verze Coupé, která se zatím dodává jen jako RS se 77kWh baterií, výkonem 220 kW a dojezdem 505 km, čímž je asi nejblíže čtyřkolce od Nissanu. Všechny kapacity baterie v tabulce jsou pak využitelné. Rozdíl je i v poháněné nápravě u slabších verzí: Nissan je předokolka, Škoda zadokolka.
Už bylo zmíněno, že základní cenou je Nissan o 165 tisíc korun výše než Škoda, zároveň ale Japonec také sází na bohatší výbavu. Ačkoliv, jak je vidět v tabulce níže, ani základní Enyaq rozhodně není chudým příbuzným. Rozdíly pokračují i u silnějších verzí s větší baterií a například nejlevnější čtyřkolka stojí u mladoboleslavského modelu 1 319 900 korun, kdežto u Nissanu 1 654 900 korun. Je to způsobeno částečně tím, že Ariya je dostupná jako čtyřkolka jen v nejvyšší výbavě, Enyaq i v té nižší, nicméně i kdyby zájemce o škodovku sáhl po lépe vybavené variantě Sportline, pořád zaplatí "jen" 1 399 900 korun, což je oproti Nissanu zásadní rozdíl. Znovu ale platí, že Ariya má bohatší výbavu, za níž je u Škody nutno připlácet.
Porovnání výbavy
|
Nissan Ariya Advance |
Škoda Enyaq iV 60 Loft |
Cena |
1 289 900 Kč |
1 124 900 Kč |
Počet airbagů |
7 |
7 |
Nouzové brzdění |
S - chodci i cyklisté |
S - chodci i cyklisté |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Sledování mrtvého úhlu |
S + upozornění na auta při couvání |
+ 21 500 Kč (paket Asistovaná jízda 1.0) |
Tempomat |
S - adaptivní |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - třízónová automatická |
Dotykový displej |
S - 12,3 palce |
S - 13 palců |
Rádio |
S - 6 reproduktorů |
S - 8 reproduktorů |
Navigace |
S |
+20 500 Kč |
Virtuální budíky |
S - 12,3 palce |
S - 5,3 palce |
Bezdrátové nabíjení telefonu |
S |
S |
Volant |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
kožený + multifunkční + vyhřívaný |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu + elektrické nastavování vpředu |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + 360stupňová kamera |
S - vpředu i vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Bezklíčové odemykání |
S |
S |
Přední světla LED |
S |
S |
Kola |
19 palců, litá |
19 palců, litá |
Tepelné čerpadlo |
S |
+30 500 Kč |
Nissan Ariya je v základu lépe vybaven, jestli však rozdíl v počtu prvků dokáže vyvážit o 165 tisíc korun vyšší cenu, je otázka pro každého konkrétního zájemce o elektrické SUV. Platí ale, že Nissan nabízí jednak více asistenčních systémů, jednak také třeba navigaci nebo standardní tepelné čerpadlo. To jsou všechno položky u Enyaqu doplácené v řádech nižších desítek tisíc korun. Škoda má vlastně z prvků v tabulce jen jednu zónu klimatizace navíc a dva extra reproduktory, naopak třeba čelní středový airbag mají oba vozy. Misky vah může na stranu Škodu trochu převážit fakt, že je více konfigurovatelná, dá se připlatit za více prvků a paketů.