Hyundai vloni vyrobil v Česku nepatrně méně aut než v roce 2016, letos chce své plány výrazně snížit

ČTK Eva Srpová ČTK, Eva Srpová
4. 1. 2018 17:19
Nošovická automobilka Hyundai vyrobila loni 356 700 automobilů, o 1700 méně než v roce 2016. Plán na rok 2017 ale měla nižší. Letos prý sníží počet vyrobených aut téměř o 30 000. Reaguje prý takto na snižující se poptávku na exportních trzích.
Nejvyráběnějším modelem v továrně Hyundaie v Nošovicích je SUV Tucson.
Nejvyráběnějším modelem v továrně Hyundaie v Nošovicích je SUV Tucson. | Foto: Economia

Automobilka Hyundai vyrobila loni v Nošovicích na Frýdecko-Místecku 356 700 automobilů. Bylo to o 1700 vozů (0,5 procenta) méně než v roce 2016, ale o 6700 aut (1,9 procenta) více, než ukládal plán.

V letošním roce automobilka sníží počet vyrobených vozů na 330 000. Stavu zaměstnanců se to prý nedotkne. ČTK to dnes sdělil mluvčí automobilky Petr Vaněk.

Nejvyráběnějším modelem byl loni v Nošovicích Hyundai Tucson, který se na produkci podílel 65,7 procenta. Model Hyundai i30 třetí generace tvořil ve slezské továrně 22,9 procenta vyprodukovaných vozů. Dále se tam vyráběly ještě modely Hyundai ix20, Hyundai i30 druhé generace a Hyundai i30 N.

Hyundai je zaměřen především na exportní trhy. Nejvíce automobilů putovalo z Nošovic do Německa (45 239 aut), Velké Británie (43 963), Španělska (31 641) a Itálie (30 270). "V České republice se prodalo 15 722 vozů, což je 4,4 procenta z celkového objemu výroby," uvedl Vaněk. Automobily z nošovické továrny byly exportovány do 66 zemí.

Důvodem snížení plánu výroby pro letošní rok je podle mluvčího znatelný pokles počtu objednávek z Velké Británie a zpomalování poptávky na všech evropských trzích.

"Snížení objemu poptávaných vozů platí pro všechny modely s výjimkou prémiových vozů a supersportů. Tento trend je patrný v celém automobilovém průmyslu a podobnými opatřeními reagují všechny přední světové značky," uvedl Vaněk.

Současný stav 3300 zaměstnanců v automobilce zůstane. Podnik snížení produkce vyřeší vyhlášením pěti nevýrobních dnů v prvním čtvrtletí roku.

"Ubereme na pracovním čase, tedy na počtu směn. Nevýrobní dny se budou vázat na termíny jarních prázdnin v okresech Ostrava, Frýdek-Místek a Karviná, odkud pochází nejvíce našich zaměstnanců. Dva nevýrobní dny jsou také naplánovány na středu a čtvrtek před Velikonocemi," uvedl Vaněk.

Pro letošní rok plánuje automobilka i novinky. Chce se zaměřit na důkladnou revizi a zlepšení charakteristik všech motorů s ohledem na emisní požadavky. "V nošovickém automobilovém závodě bude také prodloužena výroba modelu ix20 do konce roku 2019 a v prosinci 2018 plánuje továrna začít s výrobou sportovní verze modelu i30 N Fastback," uvedl mluvčí.

V roce 2016 vzrostl nošovické automobilce Hyundai zisk o 2,97 miliardy korun na 8,47 miliardy korun a tržby o 17,1 miliardy na 142,75 miliardy korun.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 3 hodinami

Jednání ČR a Polska o dolu Turów budou pokračovat ve středu. Sejdou se experti i ministři, řekl Brabec. Doufá, že setkání přinese významný posun

Zdroj: ČTK
před 5 hodinami

Babiš chce stanovit vrchní hranici emisních povolenek, oznámil po schůzce se Zemanem

Premiér Andrej Babiš (ANO) se vyslovil pro stanovení horní hranice ceny emisních povolenek. Po pondělní schůzce s prezidentem Milošem Zemanem na lánském zámku ministerský předseda novinářům řekl, že se bude snažit o to, aby o záležitosti jednala Evropská unie. Měla by podle Babiše využít příslušný článek směrnice o povolenkách.

Studie Evropské komise z loňského roku podle premiéra uváděla, že cena povolenek v roce 2025 by měla být 26 eur a v roce 2030 pak 30 eur a o pět let později 50 eur. "Skutečnost je taková, že dnes se emisní povolenky obchodují za 60 eur. Jsou předmětem spekulativního kapitálu," řekl Babiš. Jejich cena má podle něho přímý dopad na energetické a průmyslové firmy a na cenu elektřiny.

Babiš bude chtít, aby evropští lídři na neformálním summitu 5. a 6. října aktivovali článek povolenkové směrnice, který podle premiéra předpokládá, že cenový výkyv je nutné řešit. Soudí, že členské státy by měly stanovit cenový koridor. "To znamená, že by mělo být určené zastropování emisních povolenek," uvedl premiér.

Míní, že na summitu by se mělo diskutovat také o společném nákupu zemního plynu v souvislosti s naplněností zásobníků a jeho rostoucí cenou

Zdroj: ČTK
Další zprávy