Menší a levnější konkurent Octavie jde do prodeje. Tyto zbraně má Hyundai i30 Fastback proti Škodě

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 11. 2017 7:11
Hyundai v minulých týdnech začal v Nošovicích vyrábět třetí karosářskou variantu kompaktního modelu i30. Po pětidveřovém hatchbacku a kombi představil liftback, který dostal označení Fastback. Svým pojetím jde o přímou konkurenci nejen pro Škodu Octavia, ale také menší Rapid. Přesně mezi obě mladoboleslavská auta, nejen velikostí, ale také cenou, se jihokorejský zástupce řadí. Jeho český ceník obsahuje tři výbavové stupně, ale jen dva motory. Ani jeden z nich navíc nespaluje naftu. Základní cena je bez desetikoruny 380 tisíc korun.
Třetí karosářská varianta Hyundaie i30 je tou nejelegantnější.
Třetí karosářská varianta Hyundaie i30 je tou nejelegantnější. | Foto: Eva Srpová

Tak široká nabídka Hyundaie i30 ještě nikdy nebyla. V obou minulých generacích se nošovický kompakt nabízel jako pětidveřový hatchback nebo praktičtější kombi (ve druhé generaci existoval i hatchback se třemi dveřmi). Třetí vydání vozu pak k osvědčeným verzím přidává ještě sportovní variantu N a především elegantní Fastback. I přes dynamicky znějící označení se jedná o liftback, tedy model se splývavou zádí, ale výklopnou celou zadní částí včetně okna. Stejným typem karosérie disponují i Škody Octavia a Rapid, s nimiž se bude i30 Fastback na českém trhu poměřovat nejvíce.

Podívejte se na vzhled Hyundaie i30 Fastback:

V porovnání s klasickým pětidveřovým hatchbackem je Fastback s 4455 mm o 115 mm delší, nic z této délky ale nejde do rozvoru náprav, který zůstal na 2650 mm. Stejná je i šířka obou vozů, 1795 mm. Že je liftback sportovněji stylizovanou variantou naznačuje výška 1425 mm, která je o 30 mm nižší než u standardního hatchbacku. Zavazadelník Fastbacku pojme 450 litrů, po sklopení sedadel potom 1351 litrů. Obě hodnoty jsou větší než u hatchbacku.

Důležitější je ale porovnání s přímou konkurencí z Mladé Boleslavi. Octavia je větší než i30, také se svými 4670 mm na délku a 2686 mm mezi nápravami balancuje na hranici nižší střední a střední třídy. Šířka českého bestselleru je 1814 mm a výška 1461 mm. Tyto hodnoty naznačují, že uvnitř bude více místa než u Hyundaie, což potvrzují i data z našeho měření. V podélném směru (výsledná cifra je součtem podélných vzdáleností v první a druhé řadě sedadel) má i30 v interiéru 146 cm místa, zatímco o Octavia nabízí o 6 cm více.

Maximální šířka v oblasti ramen je u Octavie o centimetr větší, rozdíl vzdáleností mezi sedákem a stropem jsou dva centimetry ve prospěch mladoboleslavského vozu. Kufr Škody pak pojme nedostižných 590 až 1580 litrů.

S Rapidem je si i30 Fastback rozměrově blíže. Škoda má na délku 4483 mm, z čehož 2602 mm ukrajuje rozvor náprav. I přes to, že Hyundai má mezi nápravami o 48 mm více, nabízí interiér Rapidu v podélném směru více místa, konkrétně 150 cm. Šířka Rapidu 1706 mm ovlivnila maximální šířku pro cestující na zadních sedadlech, která je 142 cm, o 3 cm méně než v korejském modelu. Vzdálenost mezi sedákem a stropem má Rapid s 89 cm o 2 cm lepší než i30 (celková výška Škody je 1461 mm). Kufr českého liftbacku pojme 550 až 1490 litrů.

Hyundai i30 Fastback - technické parametry

1.0 T-GDI
Výkon: 88 kW
Točivý moment: 172 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Maximální rychlost: 188 km/h
Spotřeba: 5,2 l/100 km

1.4 T-GDI
Výkon: 103 kW
Točivý moment: 242 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,2 s (9,5 s)
Maximální rychlost: 208 km/h (203 km/h)
Spotřeba: 5,5 l/100 km (5,4 l/100 km)
Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku.

V útrobách i30 Fastback mohou pracovat jen dva motory. Oba mají přeplňování turbodmychadlem a jezdí na benzin, naftové motory v nabídce nefigurují. Slabší litrový tříválec T-GDI má 88 kW v kombinaci se šestistupňovým ručním řazením, silnější čtyřválec 1.4 T-GDI disponuje 103 kW a vedle manuální převodovky má za příplatek 50 tisíc k dispozici také dvouspojkový automat se sedmi stupni. Ani jeden z motorů příliš nevyniká pružností, to stejné se dá říct o průměrné kombinované spotřebě paliva nad 5 l/100 km.

Vedle přesných technických dat odhalil Hyundai také český ceník i30 Fastback. Ten začíná akční výbavou Best of Czech s litrovým tříválcem za 379 990 korun. To je méně než u základní Octavie (ta s tříválcem 1.0 TSI aktuálně stojí od 417 900 korun) a více než u základního Rapidu (ten s tříválcem 1.0 TSI stojí nejméně 307 900 korun). Oproti i30 s karosérií hatchback ve stejné konfiguraci je cena vyšší o 10 tisíc korun.

Hyundai i30 Fastback proti škodovkám

Porovnali jsme Hyundai i30 Fastback se základním tříválcem a výbavou Best of Czech Club se Škodami Rapid a Octavia. Podívejte se zde. Přímo v porovnání můžete výbavy i motorizace automobilů zaměnit, případně přidat i jiné modely.

Standardní výbava je zaměřená na bezpečnost, když obsahuje asistent pro jízdu v pruzích, přednárazový systém, autonomní nouzové brzdění, automatické přepínání dálkových světlometů nebo tempomat. Z komfortní výbavy je možné jmenovat manuální klimatizaci nebo rádio se čtyřmi reproduktory. Za 10 tisíc korun navíc nabízí Hyundai paket Club se zadními parkovacími senzory, elektrickými zadními okny, koženým volantem, mlhovkami nebo 16palcovými litými koly.

V běžném ceníku jsou dvě výbavy - Trikolor, která za 439 990 korun s tříválcovým motorem nabízí prakticky stejnou výbavu jako Best of Czech, a Style. Ta je k dispozici s tříválcem za 479 990 korun a čtyřválcem za 529 990 korun a má navíc třeba dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s dotykovým displejem, parkovací senzory vpředu i vzadu, mlhovky nebo 17palcová litá kola. Příplatková výbava je pak řešena prostřednictvím paketů výbav. Více si o cenách nového Hyundaie i30 Fastback přečtěte pod tímto odkazem.

 

Právě se děje

Další zprávy