Hyundai opět provokuje. V dopise láká prodejce Škodovek a Volkswagenů k přestupu

ČTK ČTK
24. 10. 2017 17:05
Zástupci Hyundai si myslí, že by se dealeři Škody či VW mohli cítit poškozeni emisní aférou, a tak je lákají na změnu "dresu". Hyundai se dlouhodobě naváží do jedničky na českém trhu, Škoda aktuální dopis nekomentovala.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Reuters

Praha - Tuzemské zastoupení automobilky Hyundai oslovilo v minulých dnech prodejce konkurenčních značek Volkswagen a Škoda, zda by chtěli prodávat vozy korejské značky. Korejská automobilka se v Česku dlouhodobě vůči Škodě vymezuje ve svých reklamních kampaních. Škoda nechtěla nynější krok konkurenta komentovat.

Hyundai uvedlo, že se na dealery obrátilo poté, co se v médiích několikrát objevila zpráva o aféře s podvodným softwarem německého Volkswagenu, potažmo Škody Auto. Prodejci těchto značek se podle dopisu mohou cítit poškozeni, a proto jim Hyundai nabízí spolupráci.

"Hyundai roste dlouhodobě na evropském i českém trhu. Plánujeme rozšiřovat naše služby a nabídku a k tomu budeme potřebovat další profesionály z oboru. Proto jsme se rozhodli oslovit ty, kteří se podle našeho názoru mohou cítit u jejich stávajícího partnera díky nepříjemným dopadům kauzy s podvodnými softwary ohrožení, a nabídnout jim možnost spolupráce s naší značkou," uvedl manažer dealerské sítě Hyundai Pavel Rokoš.

Škoda na českém trhu do září zvýšila prodej o čtyři procenta na 63 664 vozů a patří jí první místo. Druhý Volkswagen posílil o téměř šest procent na 20 584 prodaných aut a třetí Hyundai zvýšilo odbyt o zhruba čtyři procenta na 15 966 aut. Ze sedmi nabízených modelů Škody jich pět obsadilo první místo ve své třídě a dva skončily druhé.

Hyundai mělo na začátku roku v Česku 54 prodejních míst, celkově jich plánuje 70. V roce 2014 část prodejců od Hyundai odešla poté, co jim firma v dodatku ke smlouvě pod názvem Etický kodex omezila vyplácení bonusů za prodaná auta. Po odstoupení od smlouvy po nich Hyundai požadovalo milionové pokuty. Škoda má okolo 190 dealerů.

Dealeři Hyundai v minulosti na svých stáncích umisťovali vozy Škoda, aby zákazníci mohli srovnávat jejich výbavu. Hyundai také používalo srovnávací televizní reklamu se Škodovkami s narážkami na "souseda z Boleslavi".

 

Právě se děje

Další zprávy