Konkurent číslo 3: Kia Sportage - od 499 980 Kč
Opomenout nesmíme ani konkurenci tak trochu z vlastní stáje - žilinskou Kiu Sportage, která je ale výrazně starší než Tucson - představila se už na podzim roku 2015. Přesto velikostně za novějším Hyundai výrazněji nezaostává. Rozvor má kupříkladu jen o 10 mm kratší. Výrazně menší je akorát zavazadlový prostor, přičemž podobně jako Hyundai, i Kia se objemem odlišuje podle zvolené pohonné jednotky.
Technické srovnání
|
Kia Sportage |
Hyundai Tucson |
Rozměry (d/š/v): |
4485/1855/1645 mm |
4500/1865/1650 mm |
Rozvor náprav: |
2670 mm |
2680 mm |
Objem kufru: |
439-503/1428-1492 l |
546-620/1725-1799 l (dle motoru) |
Benzinové motory: |
1.6 GDI (97 kW), 1.6 T-GDI (130 kW) |
1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW) |
Naftové motor: |
1.6 CRDi (100 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
Hybridní pohon: |
---------- |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Cena od: |
499 980 Kč |
529 990 Kč |
Kia na rozdíl od svých soupeřů používá v základu stále ještě atmosférický benzinový motor. Nejspíše i proto se povedlo udržet základní cenu pod hranicí půl milionu korun, jakkoliv za to může i aktuální sleva. Ta se podle výbavy a motoru pohybuje mezi 40 a 110 tisíc korunami. Každopádně je Sportage v základu levnější a nabízí také odlišnou nabídku motorů než Hyundai. Chybí v ní benzinové mild-hybridy stejně jako klasický hybrid. Naopak 100kW 1.6 CRDi jde u Kie koupit i bez částečné elektrifikace. Pohon všech kol pak Sportage nabízí volitelně ke 130kW benzinovému motoru a standardně k naftovému mild-hybridu. Bez něj se naftový agregát s pohonem 4×4 prodává už jen ze skladových zásob.
Ceny obou automobilů jsou v porovnatelných verzích velmi podobné. V porovnání v tabulce níže tak najdete benzinové turbomotory (u Tucsonu s částečnou elektrifikací) s výkonem 130/132 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou. Výbava u obou je druhá nejvyšší, u Sportage se jménem Top, u Tucson Smart.
Porovnání výbavy
|
Sportage 1.6 T-GDI Top |
Tucson 1.6 T-GDI MHEV Smart |
Cena |
664 980 Kč |
659 990 Kč |
Nouzové brzdění |
+45 000 Kč (paket Tech - chodci) |
S - cyklisté a chodci |
Udržování jízdního pruhu |
S |
S |
Sledování mrtvých úhlů |
+45 000 Kč (paket Tech) |
S |
Upozornění na dopravu při couvání |
+45 000 Kč (paket Tech) |
S |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Rádio s dotykovým displejem |
S - 8 palců |
S - 8 palců |
Navigace |
S |
+25 000 Kč (10,25 palce) |
Bezdrátové dobíjení telefonů |
+45 000 Kč (paket Tech) |
S |
Digitální budíky |
N |
S - 10,25 palce |
Vyhřívání volantu |
S |
S |
Vyhřívání sedadel |
S - vpředu |
S - vpředu |
Parkovací senzory |
S - vpředu i vzadu + kamera |
S - vzadu + kamera |
Automatické stěrače |
S |
S |
Diodová světla |
S - vpředu i vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Střešní ližiny |
S |
S |
Litá kola |
S - 17 palců |
S - 17 palců |
Tucson v porovnávaných verzích nabízí za podobné peníze přece jen o kousek více muziky, především tedy v oblasti asistenčních systémů. Seznam komfortních prvků je u obou modelů dost podobný, oba přitom trpí na to, že si nelze připlácet za jednotlivé prvky. K nouzovému brzdění u Sportage je tak potřeba zaplatit celý paket i s dalšími prvky - vedle těch v tabulce třeba i s elektrickým víkem kufru nebo adaptivním tempomatem. U Hyundai je pak zase nutné připlácet za navigaci, což je jeden ze čtyř prvků, který u této výbavy zvolit lze.
Celkově jsou obě modely na papíře relativně dost vyrovnané. Mají podobnou velikost, s výjimkou objemu kufru, a podobnou cenu, ale Tucson přece jen nabízí o něco bohatší výbavu - aspoň co do standardních asistenčních systémů. A to nejen ve výše srovnávané, ale třeba také základní verzi. Zaryté odpůrce přeplňování ale může Sportage přesvědčit nabídkou atmosférického benzinového motoru.