Hyundai přiveze do Ženevy dvě novinky. Malé i20 i kompaktní i30 míří proti Škodě

Hyundai i30 v modernizované podobě.
Světlomety dostanou denní svícení ve tvaru písmene V.
Stávající provedení nošovického kompaktu.
I po modernizaci dojde na kombi...
... a liftback (na fotkách je vždy provedení před modernizací).
Foto: Hyundai
Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 2. 2020 15:08
Zatímco řada značek bude na letošním ženevském autosalonu chybět, Hyundai se po roční absenci do Švýcarska vrací. A představí hned dvě důležité novinky. Ukáže jednak novou generaci malého hatchbacku i20 a jednak z českého pohledu přece jen důležitější modernizaci kompaktního modelu i30. Ten se nadále bude vyrábět v Nošovicích.

Omlazené Hyundai i30 ukázala korejská automobilka zatím na dvou snímcích. Oba odhalují vůz zepředu a oba ve variantě N Line. To znamená se sportovními doplňky karoserie. Verze N Line navíc bude po modernizaci poprvé dostupná i pro kombi, které tak doplní hatchback a liftback s označením Fastback.

Ze zveřejněných fotografií je patrné, že designéři vsadili nejen na nový tvar předního nárazníku, ale i jinou masku chladiče. Ta více odpovídá současnému stylu značky, který reprezentuje třeba v Evropě neprodávaná limuzína Sonata. Nové jsou také světlomety LED s diodami pro denní svícení ve tvaru písmene V.

Hyundai dále zmiňuje, že omlazené i30 dostane nový zadní nárazník, přepracované zadní svítilny a jiný design litých kol o velikosti 16 až 18 palců. Do interiéru se nastěhují digitální budíky i větší obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,25 palce. O změnách pod kapotou zatím automobilka neinformovala. Výrobu bude i nadále zajišťovat závod v moravskoslezských Nošovicích.

Omlazený kompakt nebude jedinou novinkou Hyundai v Ženevě. V nové generaci se představí také malý hatchback i20. I on zatím poodhaluje své tvary na skicách, z nichž je opět patrná inspirace nejnovějšími modely značky. Korejská automobilka designový styl vozu označuje spojením "smyslná sportovnost". Malý hatchback jej dostane jako první Hyundai v Evropě.

Přední maska je viditelně spojena s hlavními světlomety. Zaujme také dvoubarevná karoserie, zadní část by měla dostat světlomety nejen zasahující hluboko do boku karoserie, ale i navzájem propojené. Charakteristickou by se měla stát i výrazná boční linka, respektive tvarování zadního sloupku.

V kabině se objeví dvojice 10,25palcových displejů, které mají být podle automobilky navzájem propojené - jeden bude výstupem přístrojového panelu, druhý multimediálního systému. O použité technice zatím automobilka mlčí, dle dřívějších spekulací by se ale ke slovu měla dostat elektrifikace. Očekávat lze rovněž sportovní verzi i20 N.

 

Právě se děje

před 11 minutami

EU chce dohodu s Británií, čas se krátí, řekla šéfka Evropské komise

Sporná témata ve vyjednávání Evropské unie s Británií by měla být řešitelná a unie je připravena "být kreativní" při hledání kompromisu. Nehodlá však ohrozit fungování svého jednotného trhu a v případě krachu rozhovorů je připravena na neřízený rozchod se svým bývalým členem. Europoslancům to ve středu řekla předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová, podle níž o osudu případné dohody rozhodnou následující dny.

Británie opustila po 47 letech evropský blok letos v lednu a od té doby se obě strany dohadují na podobě budoucích vztahů. V posledních týdnech již dopracovaly společné formulace značné části mnohasetstránkového textu společné smlouvy. Trojice hlavních sporných témat - rybolov, pravidla hospodářské soutěže a dohled nad řešením sporů - však stále zůstává otevřená. Přechodné období, po něž se na Británii vztahují unijní předpisy, potrvá přitom jen do konce tohoto roku.

Zdroj: ČTK
Další zprávy