Francouzské kladivo na Fabii přichází do Česka. Kolik stojí líbivý Peugeot 208?

Jan Matoušek Jan Matoušek
5. 11. 2019 6:02
Druhá generace Peugeotu 208 patří k nejočekávanějším novinkám závěru letošního roku. Malý vůz ze slovenské Trnavy se dokázal zařadit mezi nejprodávanější auta své kategorie nejen na evropském trhu, jeho nástupce navíc přináší i velmi atraktivní design. Český dovozce nyní zveřejnil ceny, které startují pod 300 000 korunami. Projděte si ceník 208 i porovnání s deseti nejprodávanějšími soupeři.
Foto: Peugeot

Peugeot 208 - od 295 000 Kč

Rozměry (d/š/v): 4055/1745/1430 mm
Rozvor náprav: 2540 mm
Kufr: 309 l

Peugeot 208 bude mít hned na startu oproti většině konkurentů jednu výhodu. K dispozici totiž bude nejen s benzinovými a naftovými motory, ale také v elektrické verzi. Ta má stejný základ, a dokonce se vyrábí i na stejné lince jako spalovací sourozenci. Touto nabídkou mu bude konkurovat jen technicky prakticky shodný Opel Corsa. Elektromobil stejné velikosti pak nabízí i Renault v podobě modelu Zoe a Mini s modelem Cooper SE. Tam jde nicméně o prémiovější část trhu.

Než se však model e-208 dostane na český trh, bude to ještě nějakou chvíli trvat, zájemce si tak zatím bude muset vystačit s paletou spalovacích jednotek. Ta zahrnuje zážehové tříválce 1.2 PureTech, které se ale navzájem trochu odlišují. Základní verze s 55 kW totiž postrádá turbodmychadlo a jako jediná má též pětistupňovou manuální převodovku.

Silnější verze se 74 kW již přeplňování má a k tomu také výběr mezi manuální šestistupňovou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou. Vrcholná specifikace tříválce s 96 kW se dodává výhradně se samočinným ústrojím. Alternativou benzinovým motorům může být naftová 1.5 BlueHDi s 75 kW a manuální šestistupňovou převodovkou, která naláká především úsporně smýšlející řidiče. Dle našich zkušeností se spotřeba s ním pohybuje na hranici pěti litrů.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Salač odstartuje do Velké ceny San Marina z předposlední řady

Filipu Salačovi kvalifikace na Velkou cenu San Marina silničních motocyklů nevyšla, do nedělního závodu Moto3 odstartuje z předposlední deváté řady. Devatenáctiletý český jezdec byl klasifikován na 26. místě, což je jeho nejhorší kvalifikační výsledek od Malajsie v listopadu 2019.

Salač po vydařeném pátku, kdy v trénincích figuroval v nejlepší desítce, nedokázal v dnešním třetím tréninku na rozdíl od většiny soupeřů zrychlit a musel už do první části kvalifikace. V ní obsadil dvanácté místo a do druhé části pro nejrychlejších osmnáct nepostoupil.

V italském Misanu se na prvních čtyřech místech nejslabší třídy seřadili domácí jezdci, třetí pole position v sezoně vybojoval Romano Fenati.

Kvalifikace na Velkou cenu San Marina, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Misanu:

Moto3: 1. Fenati (It./Husqvarna) 1:41,756, 2. Foggia (It./Honda) -0,257, 3. Antonelli (It./KTM) -0,264, …26. Salač (ČR/KTM) nepostoupil do druhé části kvalifikace.

MotoGP: 1. Bagnaia (It./Ducati) 1:31,065, 2. Miller (Austr./Ducati) -0,249, 3. Quartararo (Fr./Yamaha) -0,302.

Další zprávy