Hyundai představil novou generaci i30 kombi. Má kufr jen o pár litrů menší než Octavia Combi

Jiří Kaloč
22. 2. 2017 13:30
Na autosalonu v Ženevě začátkem března bude mít světovou premiéru také kombi nižší střední třídy Hyundai i30 kombi. Druhá karosářská varianta nové generace modelové řady i30 byla navržena, vyvinuta i testována v Evropě a je určena pro evropské zákazníky. Oproti svému předchůdci narostla ve všech směrech kromě rozvoru. Dynamicky tvarovaná karoserie nabídne konkurence schopnou paletu motorů, bohatou výbavu i solidní vnitřní prostor. Ten pro zavazadla má objem 602 litrů.
Foto: Hyundai

Nové kombi přebírá celou přední část z hatchbacku. Jiné je až od středového sloupku a oproti krátkému modelu narostlo do délky o 24,5 cm na 4585 mm. Rozvor (2650 mm) ani šířka (1795 mm) se nezměnily. Na rozměry předchozí generace modelu i30, která byla přesně o 10 cm kratší, se můžete podívat zde.

Pod rozměrným víkem, které zasahuje hluboko do střechy, skrývá toto rodinné kombi zavazadlový prostor o objemu 602 litrů
Pod rozměrným víkem, které zasahuje hluboko do střechy, skrývá toto rodinné kombi zavazadlový prostor o objemu 602 litrů | Foto: Hyundai

Pod rozměrným zadním výklopným víkem se skrývá nadprůměrně velký zavazadlový prostor o objemu 602 litrů (po roletu), po sklopení druhé řady sedadel se celková přepravní kapacita automobilu zvýší na 1650 litrů. Jen pro srovnání, objem zavazadelníků Škody Octavia Combi je 610 l, po sklopení sedadel 1740 l.

K dispozici jsou tři benzínové a jeden naftový motor. Základní pohonnou jednotku je benzinový čtyřválec 1.4i MPI o výkonu 73 kW, nad ním bude výkonově přeplňovaný litrový tříválec 1.0 T-GDI (88 kW) a vrcholem nabídky by měl být nový přeplňovaný čtyřválec 1.4 T-GDI o výkonu 103 kW. Naftovou alternativu zastoupí turbodiesel 1.6 CRDi ve dvou výkonových verzích 81 a 100 kW.

Výbava bude rovněž podobná jako u hatchbacku. Chybět by nemělo autonomní brzdění s rozpoznáváním chodců, adaptivní tempomat s možností nastavení rychlosti do 180 km/h, automatické přepínání dálkových světel, systémy pro hlídání mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek i jízdy v pruzích nebo kontrola stavu bělosti řidiče či čtení dopravních značek.

Po středový sloupek je kombi stejné jako hatchback, zadní část je zcela nová a delší o 24,5 cm
Po středový sloupek je kombi stejné jako hatchback, zadní část je zcela nová a delší o 24,5 cm | Foto: Hyundai

Na středovém panelu bude u nejlépe vybavených verzí až osmipalcový dotykový displej multimediálního systému, který podporuje plnou konektivitu s chytrými telefony Android Auto a Apple car. Svůj mobilní přístroj si pak bude moci uživatel vozu dobít i bezdrátově.

Nové rodinné kombi se začne vyrábět v nošovickém závodě automobilky v květnu a je druhou karosářskou variantou z plánovaných čtyř. Na přelomu roku 2017/2018 by měla být představena karoserie liftback se splývavou zádí a velkým výklopným víkem, v průběhu roku 2018 pak doplní řadu třídveřový hatchback, který by měl mít pod kapotou i turbomotor o výkonu 200 kW.

 

Právě se děje

Další zprávy