Hyundai i30 po modernizaci: Levná základní verze zůstává, jak si stojí proti Octavii?

Jan Matoušek Jan Matoušek
17. 4. 2020 6:02
S cenou od necelých 300 tisíc korun se Hyundai i30 dostalo mezi nejlevnější auta českého trhu. Stále však šlo o rodinný hatchback se všemi důležitými výbavovými prvky. A ačkoliv nošovický model nedávno podstoupil omlazovací kúru, o výhodný základní model nepřišel. Naopak nabídku korejského modelu poprvé doplnily i mild hybridní verze.

Hyundai i30 vs. Škoda Scala

Hyundai i30 stále platí za nejprodávanější model na českém trhu, který na kapotě nevozí znáček Škoda. Za první čtvrtletí letošního roku mu patří páté místo (více zde) v celkovém žebříčku. Právě modely Škoda tedy budou pro v Nošovicích vyráběný vůz největší konkurencí. Hatchback jsme proto postavili proti Škodě Scala.

Korejský zástupce má oproti škodovce delší rozvor náprav, Scala naopak boduje větším zavazadlovým prostorem. V otázce pohonných jednotek má Hyundai navrch mild hybridy, byť jen nejjednodušeji elektrifikovanou verzi Škoda nenabízí. Naopak má provedení na stlačený zemní plyn o výkonu 66 kW s papírově nízkými emisemi na úrovni 96 g CO2 / km. Hyundai každopádně pokrývá 81 až 118 kW, Škoda 66 až 110 kW.

Zatímco základní i30 za 319 990 korun má pod kapotou atmosférický motor s 81 kW, Scala za nejméně 397 900 korun nabízí přeplňovaný tříválec se 70 kW. Vyrovnanější je ovšem porovnání přeplňovaných litrových tříválců s manuální převodovkou. Tam má Hyundai 88 kW a Škoda 85 kW.

Nejlevněji, co jde tato motorizace v i30 pořídit, je ve výbavě Start Plus za akčních 349 990 korun. U Scaly stojí 85kW TSI ve výbavě Ambition minimálně 417 900 korun, Škoda pak aktuálně nabízí za stejnou cenu i lépe vybavenou akční verzi 125 let. A jakkoliv Hyundai jasně vítězí cenou, Škoda má o trochu bohatší výbavu, přičemž při volbě varianty 125 let se výbavový rozdíl ještě prohloubí. Výhodou Scaly může být také možnost zvolit si nejrůznější příplatkové prvky.

Na druhou stranu při srovnání Hyundai i30 Smart za 419 990 korun a Škody Scala Style za 472 900 korun, opět se stejným tříválcovým benzinem, se rozdíl ve výbavách prakticky smaže. Cenový rozdíl nicméně zůstává.

 

Právě se děje

Další zprávy