Hyundai i30 Kombi vs. Škoda Octavia Combi
Druhé srovnání nabízíme mezi novou Octavií Combi (její test čtěte zde) a i30 Kombi. Platí, že mladoboleslavský zástupce je celkově větší, má delší rozvor a také nabízí o něco větší zavazadlový prostor.
V otázce motorizací má Hyundai s rozmezím 81 až 118 kW momentálně navrch. Škoda totiž u novinky nabízí zatím jen tři jednotky - dvě naftové a jednu benzinovou v rozmezí 85 až 110 kW. Ve chvíli, kdy se nabídka Octavie doplní, nabídne okřídlený šíp navíc například plug-in hybridní variantu, respektive pohon na stlačený zemní plyn. Mild hybridy bude mít v nabídce také, ovšem jen v kombinaci s automatickou převodovkou.
Vzhledem k omezené nabídce motorů stojí základní Octavia Combi Ambition 636 900 korun, a to s 1.5 TSI o výkonu 110 kW nebo 2.0 TDI Evo o výkonu 85 kW.
U benzinového motoru je v případě i30 Kombi srovnatelná mild hybridní verze 1.5 T-GDI. Ta stojí ve variantě Comfort minimálně 464 990 korun. Výbava škodovky je ovšem bohatší. Srovnatelnější je tak až i30 Kombi Smart, která stojí s uvedenou patnáctistovkou od 494 990 korun. Rozdíl v ceně mezi Hyundai a Škodou je tak nadále výrazný, výbava obou aut je ale víceméně srovnatelná. Korejský zástupce nabízí o něco silnější motor, český pro změnu širší nabídku příplatků.
Pokud jde o srovnání naftových motorů, pak stojí 85kW Hyundai nejméně 414 990 korun, ovšem výbava Start Plus úrovně Octavia zdaleka nedosahuje. Rovnou se tak dostáváme k verzi Smart, která začíná na 484 990 korunách. Opět tedy platí, že za nižší cenu nabízí oba modely dost podobnou výbavu. Hyundai se mimochodem do základní ceny Octavie vleze i v nejvyšší výbavě Style.