Obliny jsou pryč, čtvrté Santa Fe najednou vypadá skoro až zastarale. Novou generaci svého velkého SUV totiž Hyundai oblékl do přísně hranatého kabátku, který by si nezadal ani s novou Toyotou Land Cruiser. Zároveň ale vsadil na spoustu prvků, které jsou známé třeba z elektromobilů Ioniq 5 a 6 nebo MPV Staria.
Výsledkem je tak auto, které má jako správný off-road hranaté podběhy, ale také diodová přední a zadní světla s optikou písmene H. Skupinové svítilny jsou umístěné netradičně nízko a především horizontálně. Na druhém konci auta kromě reflektorů dominuje vysoko umístěná kapota, zmíněné podběhy pak vyplňují až 21palcová kola.
Jakmile vstřebáte prvotní šok z tvarů, přijdou na řadu suchá čísla. Oproti předchůdci je pátá generace podstatně větší: na délku má 4830 milimetrů, tedy o 45 milimetrů více, rozvor náprav si polepšil dokonce o 50 milimetrů na 2815 milimetrů. Na druhou stranu šířka zůstala stejná, logicky ale SUV o trochu narostlo do výšky.
Dovnitř se opět vejdou tři řady sedadel - Santa Fe má šest nebo sedm míst -, vzadu by díky nárůstu vnějších rozměrů mělo být o něco více místa. Potvrzuje to i zavazadlový prostor se základním objemem 725 litrů (při pětimístném uspořádání), což je o 91 litrů víc než u stávajícího provedení. Prakticky obdélníkovým tvarováním zádě se povedlo taktéž rozšířit vstupní otvor kufru, další zavazadla (nebo třeba stan) je pak možné naložit na střechu. Na C-sloupku je dokonce madlo, které přístup na střechu usnadňuje.
Na další modely v nabídce Hyundai neodkazuje jen design karoserie, ale také interiéru. Dominantu tvoří dvojice spojených 12,3palcových obrazovek, na rozdíl od konkurence má ale Santa Fe níže také fyzická tlačítka včetně těch otočných pro nastavování teploty klimatizace (jinak má i ona 6,6palcový displej) nebo hlasitosti audiosystému.. Zajímavým prvkem je schránka na sterilizaci předmětů pomocí UV-C záření, chybět nebudou ani ekologické materiály.
Z dalších nových výbavových prvků lze jmenovat mimo jiné sedadlo spolujezdce s opěrkou pro nohy, v šestimístné verzi s kapitánskými křesly uprostřed mají sedačky vzadu uprostřed pro změnu nastavitelný sklon sedáku. A samozřejmě také elektrické ovládání. Novinku představuje i multifunkční středová konzole, kterou mohou využívat cestující vpředu i vzadu.
Bez elektrické pomoci se páté Santa Fe na českém trhu od první poloviny příštího roku, kdy se auta objeví v showroomech, neobejde. Na výběr bude buď hybridní přeplňovaná benzinová šestnáctistovka se systémovým výkonem 169 kilowattů, anebo stejný benzinový motor v plug-in hybridní verzi se systémovým výkonem 195 kilowattů. Obě ústrojí jsou známá už ze současné generace vozu, spojená pak budou vždy se šestistupňovým automatem.