Týden před premiérou Honda ruší představení elektroauta. Češi o ně nemají zájem, říká

Týden před premiérou Honda ruší představení elektroauta. Češi o ně nemají zájem, říká
"Je nám velice líto, ale musíme bohužel zrušit lokální představení novinky, modelu e:Ny1. Vzhledem k nízké poptávce po elektromobilech v České republice se naše společnost rozhodla soustředit na trhy s větším potenciálem," zaslal vyjádření tiskový mluvčí Hondy Petr Hubáček novinářům.
Ti se měli dostavit v pátek 15. března na premiéru v současnosti jediného čistě elektrického modelu japonské automobilky v Evropě.
K zrušení tak došlo v podstatě týden před akcí. "Samotného mě to mrzí, ale došli jsme k tomu po diskusi s centrálou automobilky. Situace na českém trhu s poptávkou po elektromobilech je zkrátka taková, že nyní nevidíme smysl v tom, toto auto na náš trh uvádět," vysvětlil redakci Hubáček.
Ceník vozu měl být zveřejněný právě až na setkání s novináři. Kolik auto mělo stát, Hubářek zveřejnit nechce. Někteří dealeři Hondy ale auto už na svých stránkách prezentovali a nabízeli možnost zarezervovat si jízdu. Mezi takové patřil například karlovarský autoservis Kolovrátek. Demo vozy tak už bylo možné v posledních týdnech u prodejců spatřit.  Zobrazit 15 fotografií
Foto: Honda
Eva Srpová Eva Srpová
7. 3. 2024 11:26
Jen týden před oficiálním uvedením na český trh se Honda rozhodla odložit představení elektromobilu e.Ny1. Důvodem má být nezájem Čechů o elektroauta. České zastoupení automobilky uvedlo, že rozhodnutí přišlo z centrály Hondy a bylo výsledkem diskuse s tuzemským týmem.

"Je nám velice líto, ale musíme bohužel zrušit lokální představení novinky, modelu e:Ny1. Vzhledem k nízké poptávce po elektromobilech v České republice se naše společnost rozhodla soustředit na trhy s větším potenciálem," zaslal vyjádření tiskový mluvčí Hondy Petr Hubáček novinářům, kteří se měli dostavit v pátek 15. března na premiéru v současnosti jediného čistě elektrického modelu japonské automobilky v Evropě.

K zrušení tak došlo v podstatě týden před akcí. "Samotného mě to mrzí, ale došli jsme k tomu po diskusi s centrálou automobilky. Situace na českém trhu s poptávkou po elektromobilech je zkrátka taková, že nyní nevidíme smysl v tom, toto auto na náš trh uvádět," vysvětlil redakci Hubáček.

Ceník vozu měl být zveřejněný právě až na setkání s novináři. Kolik auto mělo stát, Hubářek prozradit nechce. Někteří dealeři Hondy ale auto už na svých stránkách prezentovali a nabízeli možnost zarezervovat si jízdu. Mezi takové patřil například karlovarský autoservis Kolovrátek. Demo vozy tak bylo už možné v posledních týdnech u prodejců spatřit. 

"Předobjednávky na vůz jsme nicméně prakticky žádné neměli," přiznává Hubáček. Představení a uvedení modelu e:Ny1 na český trh je ale pouze odsunuto na vhodnější dobu, kdy bude možné lépe využít jeho prodejní potenciál," dodává.

Ani dotace na elektromobily, které vláda spouští v polovině března a kdy je možné využít slevu až 200 tisíc korun, pokud se cena auta vejde do limitu 1,5 milionu bez DPH, by podle odhadů českého zastoupení Hondy prodejům příliš nepomohly. 

Loni Honda přestala v Evropě nabízet vizuálně sice atraktivní, ale prodejně neúspěšný model Honda e. Elektrovůz s podivným názvem e:Ny1 se na vybraných evropských trzích už představil, k spuštěním prodejů v Česku tak mělo dojít s jistým zpožděním.

"Na tuzemském trhu se teď budeme nadále zaměřovat na naše klíčové hybridní modely CR-V, ZR-V a HR-V, které jsou pro nás hlavním předmětem prodejního zájmu," říká Hubáček.

Model e:Ny1 je postavený na nově vyvinuté platformě Hondy, vpředu umístěný elektromotor vygeneruje výkon 150 kW a točivý moment 310 Nm, tabulkové údaje uvádí spotřebu 18,2 kWh/100 km. Lithium-iontová baterie s kapacitou 68 kWh poskytuje dojezd až 412 km.

Na německém trhu startuje na ceně 38 990 eur, tedy v přepočtu od 990 tisíc korun. Součástí standardní výbavy je například couvací kamera či bezklíčové odemykání.

 

Právě se děje

Další zprávy