Hroty dvou šípů používá Citroën od roku 1919, jde tedy o jeden z nejtradičnějších emblémů v Evropě. Polestar byla původně samostatná závodní a ladičská firma, kterou v roce 2015 koupilo Volvo a původní čtyřcípou hvězdu v jejím štítu zjednodušilo tak, že z ní zůstal jen obrys dvou protilehlých rohů. Vlastně by vám vyšlo skoro totéž, kdybyste vzali logo vojenské aliance NATO a vymazali dva cípy slavné hvězdy s kruhem.
Chytrý nápad, jak udělat severský minimalismus ještě minimalističtější. Jenže tři roky před tím si Citroën založil samostatnou odnož s názvem DS. A písmena převzatá z úspěšného modelu z 50. až 70. let stylizoval do tvaru, který může kreaci Polestaru vzdáleně připomínat.
Podstatný rozdíl je samozřejmě v tom, že pravá část loga je protažená do písmene S, takže už to vlastně není šipka. Přesto měli francouzští marketéři pocit, že Polestar ruší okamžitou rozeznatelnost jejich emblému, a požádali Švédy, aby ho změnili. Což nejenže se nestalo, ale Citroën nepochodil ani se stížností u evropské agentury na ochranu duševního vlastnictví EUIPO.
S podezřením na nekalou soutěž se proto obrátil se na pařížský soud, kde argumentoval, že loga všech tří značek se liší jen směrem, jimž ukazují šipky. Soud zaujal pozici chytré horákyně. Podle něj je spojení mezi emblémy "velmi slabé", ale vzhledem ke stoleté tradici loga Citroënu ve Francii by je lidé mohli plést. Volvu nařídil zaplatit odškodné 150 000 eur a na půl roku zakázal prodej vozů Polestar ve Francii.
To je dvojnásob paradoxní. Částka byla stanovena jako 0,05 % marketingového rozpočtu Citroënu pro Francii, zatímco Polestar v zemi dosud žádné obchodní aktivity nevyvíjí. A také tam neprodává žádná auta. Elektromobil Polestar 2 s cenou od 1,6 milionu Kč se má v nejbližší době nabízet jen v Německu, Beneluxu a Skandinávii.
Švédská automobilka dokonce v reakci na výrok soudu prohlásila, že prodej vozů ve Francii zatím ani neplánuje. Takový postoj ale asi nevydrží věčně, a tak bude zajímavé sledovat, jestli Polestar nakonec nepřijde se zvláštním logem pro Francii. Jako tomu bylo v dávné minulosti třeba u Škody 105, která se tam musela prodávat pod názvem 1050, poněvadž tříčíselné kombinace s nulou uprostřed měl chráněné Peugeot.