Ford Puma přichází na český trh. Uspět musí i proti Škodě Kamiq a novým Francouzům

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 2. 2020 6:02
Jméno Puma patřilo na konci 90. let u Fordu malému kupé se základem ve čtvrté generaci Fiesty. Loni toto jméno u modrého oválu vzkřísili, ačkoliv karoserii kupé už nemá. Přesto jde pořád o malé auto, které je technicky příbuzné tentokrát sedmé generaci Fiesty. Jen jde o módní SUV. To právě v těchto dnech přichází na český trh, proto jsme ho porovnali s konkurencí.
Foto: Kia

Kia XCeed - od 484 980 Kč

Rozměry (d/š/v): 4395/1826/1483 mm
Rozvor náprav: 2650 mm
Velikost kufru: 426/1378 l
Zážehové motory: 1.0 T-GDI (88 kW), 1.4 T-GDI (103 kW), 1.6 T-GDI (150 kW)
Naftový mild hybrid: 1.6 CRDi MHEV (85/100 kW)
Cena od: 484 980 Kč

Kia XCeed se pohybuje trochu na pomezí dvou segmentů - malých SUV a kompaktních SUV (koneckonců vychází z modelu Ceed). Především délkou konkurenty z toho prvního výrazně překonává, má i větší rozvor náprav než většina malých SUV, na druhou stranu používá stejné triky ve smyslu stylového designu či větší světlé výšky bez použití pohonu všech kol. A protože o českého zákazníka bude XCeed beztak soupeřit hlavně se Škodou Kamiq, přidali jsme ho i do tohoto přehledu.

Ostatně k Fordu Puma má Kia blízko například použitím mild hybridního pohonu. Jen místo benzinového agregátu kombinuje Kia 48V elektrickou síť s naftovou 1.6 CRDi ve dvou výkonových verzích. Jinak ani turbodiesel u tohoto modelu dostat nelze. Pokud zvolíte verzi s automatem, jde podobně jako v Hyundai Kona o dvouspojkové ústrojí.

Základní cena 484 980 korun částečně odpovídá tomu, že jde o větší auto než v případě většiny malých SUV. Také výbava Comfort (i když do základu Pumy něco málo chybí) ale obsahuje například manuální klimatizaci, rádio s pětipalcovou nedotykovou obrazovkou, pomocníka pro jízdu v pruzích, přednárazový systém, tempomat, elektrická všechna okna, plně diodová přední i zadní světla, mlhovky nebo 16palcová litá kola. I základní motor výkonově Fordu stačí.

Ve vyšších výbavách lze potom narazit i na digitální přístrojový panel, 10,25palcovou navigaci, která je součástí od třetího výbavového stupně, nebo na plejádu dalších bezpečnostních asistentů. Ty jsou nicméně pouze za příplatek a pouze k výbavám Top a Exclusive. Tím se také dostáváme k tomu, že verze Exclusive a 75 let, která připomíná loňské výročí založení značky Kia, už jsou k dispozici jen ze skladových zásob. A když byla řeč o příplatcích, je potřeba zmínit také fakt, že XCeed má většinu volitelných prvků v paketech, samostatně je tedy nekoupíte. Test korejského křížence čtěte zde.

Ceník Kia XCeed

Comfort Smart Top Exclusive 75 let
1.0 T-GDI / 88 kW 484 980 Kč 514 980 Kč ---------- ---------- ----------
1.4 T-GDI / 103 kW 514 980 Kč 544 980 Kč 579 980 Kč 584 980 Kč 584 980 Kč
1.4 T-GDI / 103 kW DCT 554 980 Kč 584 980 Kč 619 980 Kč 624 980 Kč 624 980 Kč
1.6 T-GDI / 150 kW ---------- ---------- 614 980 Kč 614 980 Kč ----------
1.6 T-GDI / 150 kW DCT ---------- ---------- 654 980 Kč 654 980 Kč ----------
1.6 CRDi mHEV / 85 kW 554 980 Kč ---------- ---------- ---------- ----------
1.6 CRDi mHEV / 100 kW ---------- 604 980 Kč 639 980 Kč 644 980 Kč ----------
1.6 CRDi mHEV / 100 kW DCT ---------- 644 980 Kč 679 980 Kč 684 980 Kč ----------
 

Právě se děje

Další zprávy