Elektrosupersport ze Srí Lanky nebo 600k tříválec. Takové unikáty mohly být v Ženevě

Martin Přibyl Martin Přibyl
7. 3. 2020 6:38
Ženevský autosalon není jen přehlídkou velkých výrobců, své stánky v Palexpu tradičně rozbalují i ti malí. Prodejně zavedeným značkám konkurovat nemohou, svým novátorstvím a odvahou je ale často předčí. Jejich výtvory ale bohužel lze naživo často obdivovat pouze na slavné autoshow, na silnici je skutečně jen tak nepotkáte.

Přinášíme přehled malosériových unikátů, které kvůli koronaviru a zrušení ženevského autosalonu běžný smrtelník asi nebude moci vidět na vlastní oči.

McLaren 765LT

McLaren je možná známější jako závodní stáj Formule 1, od roku 2011, kdy uvedl model MP4-12C, se ale etabloval i jako britský konkurent Ferrari i v oblasti supersportovních vozů, při jejichž výrobě využívá především lehoučký karbon. Jeho novinkou je ještě odlehčený model 765LT. 

Má se jednat o model určený jak pro zajíždění rychlých kol na okruhu (kvůli tomu má mimo jiné upravenou i aerodynamiku s aktivním zadním křídlem), tak pro jízdu po běžné silnici. Vůz váží jen 1229 kilo, ale má také 765koňový biturbo osmiválec s točivým momentem 800 Nm. Zrychlení z nuly na sto by mělo zabrat okolo 2,7 vteřiny, maximální rychlost je 330 km/h.

McLaren 765LT vznikne v počtu 765 kusů. Ceny výrobce oznámí v dohledné době, prodejci ale již přijímají předobjednávky.

 

Právě se děje

Další zprávy