Elektrosupersport ze Srí Lanky nebo 600k tříválec. Takové unikáty mohly být v Ženevě

Martin Přibyl Martin Přibyl
7. 3. 2020 6:38
Ženevský autosalon není jen přehlídkou velkých výrobců, své stánky v Palexpu tradičně rozbalují i ti malí. Prodejně zavedeným značkám konkurovat nemohou, svým novátorstvím a odvahou je ale často předčí. Jejich výtvory ale bohužel lze naživo často obdivovat pouze na slavné autoshow, na silnici je skutečně jen tak nepotkáte.

Přinášíme přehled malosériových unikátů, které kvůli koronaviru a zrušení ženevského autosalonu běžný smrtelník asi nebude moci vidět na vlastní oči.

Koenigsegg Gemera

Gemera je naprosté unikum. Jedná se o čtyřmístný vůz s plug-in hybridním pohonným ústrojím o celkovém výkonu 1700 koní. Jeho 600koňový dvoulitrový tříválec spolupracuje rovnou se třemi elektromotory a točivý moment se dá plně variabilně přesouvat mezi jednotlivými koly pro maximální obratnost v zatáčkách. Samotný motor nemá vačkové hřídele, místo toho jsou ventily ovládány pomocí elektronicky řízených aktuátorů, celé auto pak postrádá klasickou převodovku, nahrazuje ji jen jeden jediný přímý převod s měničem točivého momentu.

Tenhle "ultimátní" rodinný vůz má v hybridním režimu ujet až 950 kilometrů a k tomu čistě na elektřinu dalších padesát. Upalovat přitom zvládne pravděpodobně rychlostmi přes 400 kilometrů za hodinu. Mezi malovýrobci přitom švédský Koenigsegg není žádným nazdárkem, auta vyrábí již od roku 2002.

 

Právě se děje

Další zprávy