Elektrosupersport ze Srí Lanky nebo 600k tříválec. Takové unikáty mohly být v Ženevě

Martin Přibyl Martin Přibyl
7. 3. 2020 6:38
Ženevský autosalon není jen přehlídkou velkých výrobců, své stánky v Palexpu tradičně rozbalují i ti malí. Prodejně zavedeným značkám konkurovat nemohou, svým novátorstvím a odvahou je ale často předčí. Jejich výtvory ale bohužel lze naživo často obdivovat pouze na slavné autoshow, na silnici je skutečně jen tak nepotkáte.

Přinášíme přehled malosériových unikátů, které kvůli koronaviru a zrušení ženevského autosalonu běžný smrtelník asi nebude moci vidět na vlastní oči.

Foto: Pagani

Pagani Imola

Italská automobilka Pagani patří mezi malovýrobci extrémních sportovních aut mezi ty, kteří se nestali jen výstřelem do tmy a na trhu existují již pěknou řádku let. Firma byla založena již v roce 1992. V její nabídce přitom ve své podstatě byl vždy jen jeden model, původně se jednalo o typ Zonda, teď je v produkci Huayra. V Ženevě se měla ukázat její vyladěná verze nazvaná prostě Pagani Imola a otevřený Pagani BC Roadster. Obě auta jsou poháněna vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 802 (BC Roadster), resp. 827 koní (Imola).

Auta přitom váží jen asi 1250 kilo, oproti standardní Huayře byla upravena i aerodynamika (včetně aktivních klapek, které aktivně mění aerodynamický přítlak ve vysokých rychlostech), nová je geometrie podvozku. Z pěti Imol, které Pagani vyrobí, již jsou všechny zamluvené.

 

Právě se děje

Další zprávy