Jan Markovič
6. 8. 2017 8:31
Porsche 911, Volkswagen Golf nebo Ford Mustang jsou ikonami automobilové historie. Vyrábějí se celá desetiletí. Jejich tvary sledovaly poslední módu nebo ji samy určovaly. Pokud dnes srovnáme aktuální model s tím prvním, je na rozdílu dobře vidět, kam se automobilový svět posunul za uplynulá desetiletí. Podívejte se, jak se vyvíjelo pojetí známých aut. Někde se drželi originálu, jinde nezůstal plech na plechu.
Ferrari F40 (1987)
Je krásné pozorovat vývoj "vlajkové lodi" legendární italské automobilky, která se pevně zapsala do každého ze čtyř uplynulých desetiletí automobilové historie. První bylo Ferrari F40, která vzniklo k oslavě čtyřicátého výročí značky. Jeho tvary se staly na konci osmdesátých let synonymem pro supersport a fungují dodnes.
Ferrari F50 (1995)
Na Ferrari F50 je vidět, že si ještě bere inspiraci ze svého předchůdce. Osmiválec vystřídal maloobjemový dvanáctiválec pocházející z monopostu formule 1. Navíc se z kupé stal otevřený roadster. Auto ale nikdy nebylo tak oblíbené jako jeho ikonický předchůdce.
Ferrari Enzo (2002)
Moderní doba přinesla extrémní aerodynamické tvary a neskutečné výkony. Dvanáctiválcový motor o výkonu 660 koní byl schopen poslat auto vážící jako městský hatchback na stovku za 3,14 sekundy.
LaFerrari (2013)
Poslední vtělení je poprvé v historii automobilky hybridním automobilem. Rozhodně mu ale nejde o nízkou spotřebu. Aktivní aerodynamika se stará o silný přítlak v extrémních rychlostech. Sotvku pokoří pod tři sekundy.