Dvanáct pekelných motorů poslední dekády. Proč dělají automobilky tolik chyb?

Martin Frei Martin Frei
4. 2. 2020 6:02
Ze života motoristů zmizely umaštěné ruce a roztlačování aut, která po ránu nechtěla chytit. Zdálky to vypadá, že motory jsou vyřešené a v dnešních autech zlobí jen elektronika. To by ale do hry nesměly vstupovat finanční škrty a ekologické předpisy. Kupující ojetin se dnes musí mít opět na pozoru, aby nevykrvácel na vážných chybách motoru. Přinášíme přehled největších pastí poslední doby.
Foto: Ford

Ford 1.0 a 1.6 EcoBoost (2010 až 2015)

Zařazením těchto dvou příjemně jezdících motorů na černou listinu možná překvapíme řadu jejich spokojených uživatelů. V tom je bohužel paradox dnešní doby: legislativou vynucené mačkání velkých výkonů z malého objemu vede k balancování na pokraji destrukce. Pak stačí malá chyba, která sice nepotká každého, ale když na ni dojde, důsledky jsou fatální. Litrové tříválce ve Fiestě a Focusu trpěly na závady chlazení, ústící někdy do úplného zničení, ale jindy jen do částečného poškození motoru. S ním můžete auto v bazaru snadno koupit, protože při krátké zkušební jízdě se neprojeví. Šestnáctistovky ve Focusu, C-Maxu, Mondeu a SUV Kuga si následkem neřízeného detonačního spalování dokážou poškodit písty. Což se zprvu může projevovat jen zvýšenou spotřebou oleje, a tu v bazaru nepoznáte vůbec. Chlazení tříválce bylo od roku 2014 upraveno, o rok později šestnáctistovku nahradil přepracovaný motor o deci menší, který zatím seká dobrotu.

 

Právě se děje

Další zprávy