Dvanáct pekelných motorů poslední dekády. Proč dělají automobilky tolik chyb?

Martin Frei Martin Frei
4. 2. 2020 6:02
Ze života motoristů zmizely umaštěné ruce a roztlačování aut, která po ránu nechtěla chytit. Zdálky to vypadá, že motory jsou vyřešené a v dnešních autech zlobí jen elektronika. To by ale do hry nesměly vstupovat finanční škrty a ekologické předpisy. Kupující ojetin se dnes musí mít opět na pozoru, aby nevykrvácel na vážných chybách motoru. Přinášíme přehled největších pastí poslední doby.
Foto: Subaru

Subaru Boxer Diesel (2008 až 2012)

Tvůrce svérázných čtyřkolek se s naftou rozmýšlel nejdéle. Uvedl ji až v roce 2008 a díky řidičsky záživným autům i tichému chodu získal velké uznání zejména v novinářských testech. Motory se však začaly záhy zadírat na ložiskách i válcích a výrobce příčiny problému objevoval i řešil postupně. Po dvou zcela kritických ročnících přišla první modifikace, na záruku vyměněné motory této řady se však leckdy zadřely také. Za relativně bezpečné se považují až napotřetí vylepšené stroje po roce 2012, i fanoušci však přiznávají, že dlouhé cesty svědčí Boxer Dieselu mnohem víc než poskakování po městě. Což bohužel znamená, že ideální kusy už dnes mají hodně najeto.

 

Právě se děje

Další zprávy