Petr Šikl
22. 12. 2018 6:44
Dvě prémiová auta, která jako nová stála vysoko nad milion, dnes seženete vzhledem k původním cenám za pakatel. Dají se pořídit i za částky od sto tisíc korun, nabídnou však komfort a styl, který jejich hodnotu vysoce převyšuje.
Volkswagen Phaeton (2002-2015)
Standardně dodávané pneumatické pérování od Continentalu funguje hladce. Kombinace silných motorů spojených s šestirychlostním spolehlivým automatem ZF dělá z Phaetonu mezikontinentální křižník. Z motorů berte jednoduchý osmiválec 4,2 od Audi s nepřímým vstřikem paliva, který umí po přestavbě bez problémů spalovat LPG. Samotný agregát je spolehlivý a nepřináší žádné kompromisy v dynamice - táhne lineárně a hutně.
Benzínové šestiválce se s hmotností vozu perou a zejména slabší jednotka o objemu 3,2 litru nepatří zrovna k nejspolehlivějším. Svůj díl na tom mají poddimenzované součásti, dlouhé intervaly výměny oleje a nepříliš šťastně řešené rozvody. Přičteme-li k tomu vysokou spotřebu benzínu, nedávají tyto agregáty smysl.