Jan Matoušek
20. 11. 2020 6:02
Zatímco v některých městech se bourá pravidelně a počet obětí i těžce zraněných je velký, jinde je situace podstatně lepší. Vyplývá to z každoročního Indexu bezpečnosti silničního provozu, který vydává Generali Česká pojišťovna na základě dat od policie. Podívejte se, jak si za posledních 16 let stojí v bezpečnosti provozu krajská města, a také na aktuální čísla za první pololetí roku 2020.
Moravskoslezský kraj
Ostrava je dlouhodobě, pokud jde o usmrcené a těžce zraněné při dopravních nehodách v poměru k počtu obyvatel, pod průměrem všech krajských měst - na devátém místě. Hned třikrát se mezi lety 2004 a 2019 dostala v rámci žebříčku bezpečnosti na předposlední místo. Nejlépe se naopak umístila v roce 2008, kdy skončila třetí s osmi usmrcenými.
Naopak ze první pololetí letošního roku se v Ostravě s 289 tisíci obyvateli nestala jediná smrtelná nehoda a těžce zraněno bylo "pouhých" 10 lidí. To řadí město v žebříčku těch krajských rovnou na první místo. Ostrava je také jedním z pěti krajských měst, kde se od ledna do června bouralo bez ztrát na životech.
Pokud jde o okresní města, tak hned dvě si udržela čisté konto - při nehodách na jejich silnicích za první polovinu letošního roku nikdo nezemřel a ani se těžce nezranil. Na druhou stranu ale Frýdek-Místek okupuje předposlední příčku s jedním usmrceným (hůř už je na tom jen Mladá Boleslav) a čtyřmi těžce zraněnými.
Vážné dopravní nehody v okresních městech za 1. pololetí 2020:
Pořadí v indexu |
Město |
Počet obyvatel |
Těžce zranění |
Usmrcení |
1.-23. |
Karviná |
52 824 |
0 |
0 |
1.-23. |
Nový Jičín |
23 496 |
0 |
0 |
27. |
Opava |
56 638 |
2 |
0 |
51. |
Bruntál |
16 408 |
2 |
0 |
58. |
Frýdek Místek |
55 931 |
4 |
1 |