Do třídy Superbu s tříválcem i do zásuvky. Citroën C5 X stojí v Česku od 750 tisíc

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 3. 2022 6:02
Citroën ve střední třídě nějakou dobu chyběl. Poslední generaci modelu C5 se prodejně úplně nedařilo a SUV C5 Aircross leží někde na půl cesty s kompakty. Až úplně nový model C5 X vrací dvojitý šíp mezi manažerské vozy ztělesněné Passatem, Superbem nebo Audi A4. Ovšem cenou se velký hatchback s prvky SUV úplně nepodbízí. Začíná na tři čtvrtě milionu korun.

Konkurent číslo 3: Volkswagen Passat Variant - od 877 900 Kč

Volkswagen Passat už se jako sedan jen doprodává ze skladových zásob, zatímco kombi Variant je stále k dispozici. A protože C5 X je pomyslným křížencem i s kombi, jako poslední konkurent byl vybrán právě německý etalon světa manažerských automobilů. A velikostně jsou si obě auta docela podobná, především rozvor náprav je vlastně úplně stejný, jen kufr má plnohodnotné kombi logicky o něco větší.

Technické srovnání

Citroën C5 X Volkswagen Passat Variant
Rozměry (d/š/v) 4805/1815/1485 mm 4773/1832/1516 mm
Rozvor náprav 2785 mm 2786 mm
Objem kufru 545/1640 l; 485/1580 l (PHEV) 650/1780 l; 650/1613 l (PHEV)
Benzinové motory 1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140/206 kW)
Naftové motory ---------- 2.0 TDI (110/147 kW)
Plug-in hybrid Plug-in hybrid (165 kW) 1.4 TSI GTE (160 kW)
Cena od 750 000 Kč 877 900 Kč

Pod kapotou je Passat stejný jako Škoda Superb, co je tedy psáno u ní, platí i pro německého matadora. Nabídka motorů VW je širší, a to včetně naftového motoru ve dvou výkonových variantách. Všechny jednotky také mají čtyři válce a k nejsilnějšímu naftovému i benzinovému agregátu se dodává i pohon všech kol. Dvoulitrové TSI jej má dokonce standardně. A když je řeč o "terénních" ambicích, Passat se dodává i v offroadověji laděné verzi Alltrack se zvýšenou světlou výškou nebo ochrannými prvky karoserie. VW má rovněž dvouspojkový automat, standardně nebo za příplatek u všech motorů.

Plug-in hybrid Passatu je výkonově skoro shodný s tím v C5 X, také dojezd obou aut papírově osciluje kolem hodnoty 55 km. Na rozdíl od Citroënu se však VW nabízí do zásuvky jen v jediné výbavě GTE za 1 288 900 korun. Základní cena vozu je přitom 877 900 korun se 110kW patnáctistovkou a manuálním řazením, je to tedy skoro o 128 tisíc korun více než u Citroënu se samočinným ústrojím. Porovnání výbavy základních verzí najdete v tabulce.

Porovnání výbavy

Citroën C5 X 1.2 PureTech / 96 kW EAT8 Feel Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI / 110 kW Business
Cena od 750 000 Kč 877 900 Kč
Počet airbagů 6 9
Nouzové brzdění S S - chodci
Pomocník pro jízdu v pruhu S S
Tempomat S S - adaptivní
Klimatizace S - automatická dvouzónová S - automatická třízónová
Rádio S S
Dotyková obrazovka S - 10 palců S - 6,5 palce
Bluetooth S S
Digitální budíky S - 7 palců +20 100 Kč
Multifunkční volant S + kožený potah S + kožený potah
Vyhřívání předních sedadel N +9000 Kč
Bezklíčkové startování N S
Parkovací senzory S - vzadu S - vpředu i vzadu
Přední diodová světla S + vzadu S + vzadu
Automatické stěrače S S
Kola 17 palců, litá 16 palců, litá

Základní VW Passat má nakonec o něco lepší výbavu než Citroën C5 X - adaptivní tempomat, parkovací senzory i vpředu, klimatizace s třemi zónami nebo více airbagů (VW udává čelní, boční vpředu i vzadu, hlavové vpředu a kolenní řidiče). Francouz porazí svého rivala jen standardním digitálním přístrojovým štítem a větší centrální dotykovou obrazovkou. Pořád je ale o 128 tisíc levnější a v teritoriu základního Passatu tak je i druhá nejvyšší výbava Shine, za niž Citroën chce nejméně 860 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy