Konkurent číslo 3: Volkswagen Passat Variant - od 877 900 Kč
Volkswagen Passat už se jako sedan jen doprodává ze skladových zásob, zatímco kombi Variant je stále k dispozici. A protože C5 X je pomyslným křížencem i s kombi, jako poslední konkurent byl vybrán právě německý etalon světa manažerských automobilů. A velikostně jsou si obě auta docela podobná, především rozvor náprav je vlastně úplně stejný, jen kufr má plnohodnotné kombi logicky o něco větší.
Technické srovnání
|
Citroën C5 X |
Volkswagen Passat Variant |
Rozměry (d/š/v) |
4805/1815/1485 mm |
4773/1832/1516 mm |
Rozvor náprav |
2785 mm |
2786 mm |
Objem kufru |
545/1640 l; 485/1580 l (PHEV) |
650/1780 l; 650/1613 l (PHEV) |
Benzinové motory |
1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) |
1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140/206 kW) |
Naftové motory |
---------- |
2.0 TDI (110/147 kW) |
Plug-in hybrid |
Plug-in hybrid (165 kW) |
1.4 TSI GTE (160 kW) |
Cena od |
750 000 Kč |
877 900 Kč |
Pod kapotou je Passat stejný jako Škoda Superb, co je tedy psáno u ní, platí i pro německého matadora. Nabídka motorů VW je širší, a to včetně naftového motoru ve dvou výkonových variantách. Všechny jednotky také mají čtyři válce a k nejsilnějšímu naftovému i benzinovému agregátu se dodává i pohon všech kol. Dvoulitrové TSI jej má dokonce standardně. A když je řeč o "terénních" ambicích, Passat se dodává i v offroadověji laděné verzi Alltrack se zvýšenou světlou výškou nebo ochrannými prvky karoserie. VW má rovněž dvouspojkový automat, standardně nebo za příplatek u všech motorů.
Plug-in hybrid Passatu je výkonově skoro shodný s tím v C5 X, také dojezd obou aut papírově osciluje kolem hodnoty 55 km. Na rozdíl od Citroënu se však VW nabízí do zásuvky jen v jediné výbavě GTE za 1 288 900 korun. Základní cena vozu je přitom 877 900 korun se 110kW patnáctistovkou a manuálním řazením, je to tedy skoro o 128 tisíc korun více než u Citroënu se samočinným ústrojím. Porovnání výbavy základních verzí najdete v tabulce.
Porovnání výbavy
|
Citroën C5 X 1.2 PureTech / 96 kW EAT8 Feel |
Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI / 110 kW Business |
Cena od |
750 000 Kč |
877 900 Kč |
Počet airbagů |
6 |
9 |
Nouzové brzdění |
S |
S - chodci |
Pomocník pro jízdu v pruhu |
S |
S |
Tempomat |
S |
S - adaptivní |
Klimatizace |
S - automatická dvouzónová |
S - automatická třízónová |
Rádio |
S |
S |
Dotyková obrazovka |
S - 10 palců |
S - 6,5 palce |
Bluetooth |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 7 palců |
+20 100 Kč |
Multifunkční volant |
S + kožený potah |
S + kožený potah |
Vyhřívání předních sedadel |
N |
+9000 Kč |
Bezklíčkové startování |
N |
S |
Parkovací senzory |
S - vzadu |
S - vpředu i vzadu |
Přední diodová světla |
S + vzadu |
S + vzadu |
Automatické stěrače |
S |
S |
Kola |
17 palců, litá |
16 palců, litá |
Základní VW Passat má nakonec o něco lepší výbavu než Citroën C5 X - adaptivní tempomat, parkovací senzory i vpředu, klimatizace s třemi zónami nebo více airbagů (VW udává čelní, boční vpředu i vzadu, hlavové vpředu a kolenní řidiče). Francouz porazí svého rivala jen standardním digitálním přístrojovým štítem a větší centrální dotykovou obrazovkou. Pořád je ale o 128 tisíc levnější a v teritoriu základního Passatu tak je i druhá nejvyšší výbava Shine, za niž Citroën chce nejméně 860 tisíc korun.