Do třídy Superbu s tříválcem i do zásuvky. Citroën C5 X stojí v Česku od 750 tisíc

Jan Matoušek Jan Matoušek
4. 3. 2022 6:02
Citroën ve střední třídě nějakou dobu chyběl. Poslední generaci modelu C5 se prodejně úplně nedařilo a SUV C5 Aircross leží někde na půl cesty s kompakty. Až úplně nový model C5 X vrací dvojitý šíp mezi manažerské vozy ztělesněné Passatem, Superbem nebo Audi A4. Ovšem cenou se velký hatchback s prvky SUV úplně nepodbízí. Začíná na tři čtvrtě milionu korun.

Konkurent číslo 1: Škoda Superb - od 785 900 Kč

Neprémiových modelů v segmentu střední třídy po konci třeba Renaultu Talisman nebo VW Passat s karoserií sedan už tolik nezůstalo. Úhlavním rivalem na českém trhu bude i tak pravděpodobně Škoda Superb. Ta má především delší rozvor náprav než C5 X, také kufr je větší, ovšem jen ve verzi se spalovacím motorem. Plug-in hybridy jsou na tom dost podobně.

Technické srovnání

Citroën C5 X Škoda Superb
Rozměry (d/š/v) 4805/1815/1485 mm 4869/1864/1488 mm
Rozvor náprav 2785 mm 2838 mm
Objem kufru 545/1640 l; 485/1580 l (PHEV) 625/1760 l; 485/1610 l (PHEV)
Benzinové motory 1.2 PureTech (96 kW), 1.6 PureTech (133 kW) 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140/206 kW)
Naftové motory ---------- 2.0 TDI (110/147 kW)
Plug-in hybrid Plug-in hybrid (165 kW) 1.4 TSI iV (160 kW)
Cena od 750 000 Kč 785 900 Kč

Motorová paleta Superbu je bohatší než ta u Citroënu - mimo jiné totiž obsahuje i dvě varianty naftového dvoulitru. Francouzi na naftu zanevřeli. Výkon plug-in hybridu je pak u obou aut srovnatelný, stejné je to i s dojezdem na jedno nabití, který je kolem 55 km. C5 X pak v základu sází na tříválcový motor, Superb má vždy čtyři válce. Také automatické řazení je odlišné, kdy Škoda sází na automat se dvěma spojkami a nabízí ho standardně od výkonu 140 kW výše, jinak je automat příplatkový. A ještě jednu výhodu technicky Superb nabízí, pohon všech kol u nejsilnějšího naftového i benzinového motoru. Citroën pohon na obě nápravy nemá.

Cenově vychází francouzský model jen o kousek výhodněji než Superb. Rozdíl mezi nimi je skoro 36 tisíc korun. Odlišný je u obou aut i výkon motoru, C5 X má ale standardně samočinné řazení. Ostatně jak moc se obě auta liší výbavou, je možné porovnat v tabulce níže.

Než k ní však přejdete, stojí za zmínku, že vyrovnané jsou plug-in hybridní pohony obou aut jak výkonově nebo elektrickým dojezdem, tak i cenou. Citroën startuje na 1 050 000 korunách, Škoda na 1 074 900 korunách i s docela podobnou výbavou.

Porovnání výbavy

Citroën C5 X 1.2 PureTech / 96 kW EAT8 Feel Škoda Superb 1.5 TSI / 110 kW Ambition
Cena od 750 000 Kč 785 900 Kč
Počet airbagů 6 7
Nouzové brzdění S S - chodci i cyklisté
Pomocník pro jízdu v pruhu S N
Tempomat S S
Klimatizace S - automatická dvouzónová S - automatická dvouzónová
Rádio S S
Dotyková obrazovka S - 10 palců S - 8 palců
Bluetooth S S
Digitální budíky S - 7 palců S - 10,25 palce
Multifunkční volant S + kožený potah S + kožený potah
Vyhřívání předních sedadel N +14 000 Kč (Klima paket)
Bezklíčkové startování N S
Parkovací senzory S - vzadu S - vzadu
Přední diodová světla S + vzadu S + mlhovky + vzadu
Automatické stěrače S S
Kola 17 palců, litá 16 palců, litá

Jak podobná je cena obou automobilů, tak podobná je i jejich základní výbava. Citroën se dodává navíc standardně s varováním před opuštěním jízdního pruhu, Škodu zase nastartujete tlačítkem a airbagem ochrání i koleno řidiče. Také počet příplatkových prvků je v ceníku Superbu o něco málo širší a je u něj možné připlatit si za praktičtější karoserii kombi, která se dodává i v "terénní" verzi Scout.

 

Právě se děje

Další zprávy