Terrain Response je jakési ESP do terénu, chytrý systém, který řidiči pomůže při průjezdu blátem, sněhem, pískem nebo při jízdě po kamenité cestě. Vhodně nastaví chování motoru, převodovky, mezinápravového, případně i zadního diferenciálu nebo ESP.
Terrain Response značka Land Rover poprvé představila v roce 2005 v modelu Discovery a od té doby se ve dvou generacích rozšířil do všech SUV v nabídce britského koncernu, využívají ho rovněž modely Jaguaru, například F-Pace.
Malý britský automobilový koncern (vloni prodal necelých 560 000 aut), který se poslední dobou potýká s finančními těžkostmi, ho považuje za jednu ze svých klíčových technologií. A teď se mu nelíbí, že v USA se prodávají SUV, která patentovanou techniku využívají.
U americké Komise pro mezinárodní obchod (USITC) tedy požaduje zákaz dovozu SUV jednoho z naopak největších automobilových koncernů světa, Volkswagenu, jehož prodeje vloni přesáhly deset milionů kusů. Konkrétně se jedná o modely značek Audi (Q5, Q7, Q8, A6 allroad quattro a e-tron), Lamborghini (Urus), Porsche (Cayenne) a VW (Tiguan).
Volkswagen zatím celou věc blíže nekomentoval. Pro americký server Engadget pouze vydal krátké vyjádření, že "celou záležitost zkoumá, aby se rozhodl o dalších krocích".
Pro VW by, v případě úspěchu Jaguaru Land Roveru, mohla být celá věc poměrně bolestná. Tiguan byl v roce 2019 nejprodávanějším VW na světě, Q5 je druhým celosvětově nejúspěšnějším Audi. Luxusní vozy jako Porsche Cayenne, Audi Q7, Q8 nebo Lamborghini Urus jsou pak spojeny s velkými maržemi na jednom prodaném kusu.
Komise pro mezinárodní obchod ve věci většinou rozhodne za patnáct až osmnáct měsíců. I když se to zdá jako dlouhá doba, bývá rychlejší než soudy, proto se na ni stěžovatelé rádi obrací.
Nevýhodou však je to, že sama o sobě může pouze zakázat dovoz problematického zboží. Nelze se u ní tedy domáhat finančního odškodnění. Kvůli němu proto Jaguar Land Rover podal ještě dvě žaloby u federálních soudů v Delawaru a New Jersey. Řízení u nich však pravděpodobně počká na rozhodnutí komise.