Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Jak jsou na tom Škodovky? Nečekaný suverén se vyklubal z druhdy přehlíženého Rapidu, po třech letech ztrácí jen čtvrtinu ceny. Dnes je u nás prostě víc rodin, které by ho chtěly, než firem, které se nějakého zbavují. A to ještě část nové produkce směřovala k soukromým majitelům, kteří nemají důvod prodávat. Opačně je tomu s Octavií. Z vyšší původní ceny nepadá tak nízko, takže nápadníci váhají, ale bezedné firemní flotily stále chrlí další a další ojetiny. Výsledkem je ztráta 37 %. Jen pro pořádek: Fabia pozbude 28 %, Citigo 31 % a Superb 35 %.