Ztráta hodnoty u ojetin: Paradox, kdy všechny poráží na hlavu Dacia, Suzuki nebo Jeep

Martin Frei Martin Frei
1. 11. 2019 6:02
Trh s ojetými automobily je nevyzpytatelný. Co se u nového vozu považuje za přednost, obrátí se u staršího v nevýhodu. Za co jste u dealera připláceli desetitisíce, v bazaru nedostanete ani korunu. Po třech letech nezůstane v cenové logice kámen na kameni, protože zájemci o auta z druhé ruky mají jiné priority než první majitelé.
Foto: Škoda Auto

Jak jsou na tom Škodovky? Nečekaný suverén se vyklubal z druhdy přehlíženého Rapidu, po třech letech ztrácí jen čtvrtinu ceny. Dnes je u nás prostě víc rodin, které by ho chtěly, než firem, které se nějakého zbavují. A to ještě část nové produkce směřovala k soukromým majitelům, kteří nemají důvod prodávat. Opačně je tomu s Octavií. Z vyšší původní ceny nepadá tak nízko, takže nápadníci váhají, ale bezedné firemní flotily stále chrlí další a další ojetiny. Výsledkem je ztráta 37 %. Jen pro pořádek: Fabia pozbude 28 %, Citigo 31 % a Superb 35 %.

 

Právě se děje

před 51 minutami

Purdue Pharma zaplatí kvůli opiátové krizi v USA 8 miliard dolarů

Americká farmaceutická společnost Purdue Pharma, výrobce návykového analgetika OxyContin, ve středu přiznala u federálního soudu vinu ve třech obviněních souvisejících s opiátovou krizí. Podnik zaplatí přes osm miliard dolarů (183,4 miliardy Kč) a musí ukončit činnost. Urovnání sporu je dosud největším úspěchem federální vlády dovést farmaceutickou společnost k odpovědnosti za závislost na opiátech, která prostupuje americkou společností. Kvůli předávkování opiáty ve Spojených státech od roku 2000 zemřelo přes 470 000 lidí.

Zdroj: ČTK
Další zprávy