Bezpečnost doplní ekologie. V prvním měření emisí podle NCAP propadl naftový VW Golf

Martin Přibyl Martin Přibyl
5. 3. 2019 6:02
Organizace NCAP, která se proslavila crashtesty, díky nimž většina výrobců obrátila při návrhu svých aut pozornost k pasivní i aktivní bezpečnosti, se nyní rozhodla rozšířit svoje hodnocení nových aut i o jejich vliv na životní prostředí. O to, jak zatíží ovzduší emisemi škodlivin a kolik spotřebují paliva. V budoucnu pak i o emise oxidu uhličitého. Výsledky testování mohou zvýšit tlak na automobilky, aby se začaly více soustředit na to, jak jsou jejich produkty ekologické. Green NCAP se má díky standardizované metodice stát pomocníkem při výběru čistého auta. Zde je postup měření a první výsledky. Vítězí v nich elektromobily a moderní miniauta, SUV a velké limuzíny sráží vyšší spotřeba.

Některé testované vozy splňují ještě starší emisní normu Euro 6b. Jako nové by se již tedy neměly dát pořídit. 

Foto: Ford

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost/74 kW (Euro 6b)

Palivo: benzin
Hodnocení:
0/5
Index čistého vzduchu: 1,1/10
Index energetické náročnosti: 6,6/10
Průměrná naměřená spotřeba: 5,7 l / 100 km
Nejvyšší naměřená spotřeba: 6,8 l / 100 km

Zajímavé srovnání nabízí test dvou verzí Fordu Fiesta, starší model bez filtru pevných částic totiž v testu propadl. Jeho emise škodlivin sice nejsou tak vysoké jako u Fiatu Panda, ale stále jsou vyšší ve všech režimech. Vysoké hodnoty byly naměřeny zejména na dálnici - to jak v případě pevných částic, tak i oxidů dusíku a kysličníku uhelnatého. Ve spotřebě je naopak starší Fiesta lepší než její nástupkyně.

 

Právě se děje

Další zprávy