Bezpečnost doplní ekologie. V prvním měření emisí podle NCAP propadl naftový VW Golf

Martin Přibyl Martin Přibyl
5. 3. 2019 6:02
Organizace NCAP, která se proslavila crashtesty, díky nimž většina výrobců obrátila při návrhu svých aut pozornost k pasivní i aktivní bezpečnosti, se nyní rozhodla rozšířit svoje hodnocení nových aut i o jejich vliv na životní prostředí. O to, jak zatíží ovzduší emisemi škodlivin a kolik spotřebují paliva. V budoucnu pak i o emise oxidu uhličitého. Výsledky testování mohou zvýšit tlak na automobilky, aby se začaly více soustředit na to, jak jsou jejich produkty ekologické. Green NCAP se má díky standardizované metodice stát pomocníkem při výběru čistého auta. Zde je postup měření a první výsledky. Vítězí v nich elektromobily a moderní miniauta, SUV a velké limuzíny sráží vyšší spotřeba.

Některé testované vozy splňují ještě starší emisní normu Euro 6b. Jako nové by se již tedy neměly dát pořídit. 

Foto: Volkswagen

VW Golf 1.6 TDI (Euro 6b)

Palivo: nafta
Hodnocení:
0/5
Index čistého vzduchu: 3,1/10
Index energetické náročnosti: 6,7/10
Průměrná naměřená spotřeba: 5,0 l / 100 km
Nejvyšší naměřená spotřeba: 6,0 l / 100 km

Výsledek Volkswagenu Golf rovněž dokumentuje posun, ke kterému v oblasti čistoty výfukových plynů došlo zavedením nových emisních norem a nových testovacích cyklů. Zkoušený vůz totiž opět splňoval starší Euro 6b a výsledky jsou v oblasti škodlivin horší, u dieselového motoru je problém s emisemi NOx. Auto se totiž ještě obešlo bez SCR katalyzátoru. Celkově vzato je to škoda, protože výsledek v oblasti energetické náročnosti je velice dobrý, a nebýt vyšších emisí oxidů dusíku, Golf by dostal vyšší hodnocení než žádnou hvězdičku.

 

Právě se děje

Další zprávy