Současné vozy značky Bentley, symbolu luxusu mezi automobily, jsou vlastně do značné míry Volkswageny. Německý koncern slavnou britskou značku vlastní a Bentley sdíli řadu dílů s luxusnějšími Volkswageny a vozy Audi.
Například Bentley Continental Flying Spur má shodný podvozek a motor jako Volkswagen Phaeton. Právě dva exempláře tohoto auta, v němž se vozil šéf Sazky Aleš Hušák, nyní loterijní společnosti prodává. Ocitla se ve finančních potížích, musí prodávat majetek a odprodej dvou luxusních ojetin je součástí záchranného plánu, s nímž firma tento týden přišla.
Hušákův vůz, typ Continental Flying Spur, byl až do loňska, kdy ho nahradil ještě větší model Mulsanne, vlajkovou lodí značky Bentley.
Tato 529 centimetrů dlouhá čtyřdveřová limuzína je současně jedním z nejrychlejších sedanů světa. Její šestilitrový dvanáctiválec se vyrábí ve dvou výkonových variantách (560 nebo 610) koní, přičemž i se slabším z nich zvládne jet 312 km/h a na stokilometrovou rychlost se dostane za 5,2 sekundy.
Vůz má pohon všech kol a pneumatický podvozek, který lze jednak nastavit manuálně a jednak se může samočinně přizpůsobovat v závislosti na rychlosti jízdy.
Na každé Bentley padne 11 kusů skotu
Uvnitř vládne luxus jako v málokterém jiném automobilu. Pro každé ze čtyř míst je k dispozici samostatná klimatizace, sedačky mají vyhřívání i odvětrávání.
K čalounění jednoho interiéru bylo použito celkem 11 hovězích kůží, které se vozí ze severských zemí. Tam totiž tolik nehrozí, že budou poškozeny od bodnutí hmyzem. Kůže se kombinuje s kvalitním kořenovým dřevem ořechu.
Samozřejmě mohou cestující poslouchat hudbu ze špičkové audiosoustavy, k navádění do cíle pomáhá satelitní satelitní navigace a vzadu je možné sledovat i vysílání televize.
Sazka tyto vozy vlastnila tři roky. Původně je nabízela výhercům ve výroční loterii v roce 2007. Ti však namísto aut dali přednost hotovým penězům. Pořizovací cena nového vozu se pohybuje kolem šesti milionů korun, v současnosti za každý z nich (podle stavu a najetých kilometrů) může Sazka získat zhruba dva až dva a půl milionu korun.
V historii spadala i pod Rolls Royce
Značka Bentley má přes devadesát dlouhou historii a původně si renomé vydobyla díky úspěchům na závodních okruzích. V roce 1931 ji ovšem koupil Rolls Royce, který z ní udělal pouhou méně luxusní řadu svých automobilů. Přesto jsou právě Benleye tradičními "služebními" vozy britské královské rodiny.
Od roku 1998 je značka Bentley ve vlastnictví koncernu Volkswagen. V současnosti vyrábí kupé GT, limuzíny Flying Spur, Mulsanne, kabriolety GTC a Azure a velké kupé Brooklands. Žádný z modelů nepohání menší motor než osmiválec.