Čínské automobilky již nebudí posměch a nesmrdí. Prorazit v Evropě zkouší i Vietnam

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 13:11
Před dvaceti lety začaly Evropu ve velkém zaplavovat korejská auta, která se s každou další generací zlepšovala tak rapidně, že dnes dosahují úrovně zavedených evropských konkurentů. O něco podobného by se rády pokusily i další automobilky z Asie. Zatímco Vietnam je v automobilovém průmyslu prakticky zelenáčem, Čína je naopak již řadu let jednou z jeho dominantních součástí. V Evropě ale nadvakrát neuspěla, přesto to tamní automobilky nevzdávají a zkouší to potřetí. V Paříži jsme měli možnost prohlédnout si vietnamské automobily VinFast a čínské vozy GAC. Podívejte se do galerie.
Foto: Jan Matoušek

Sednout si do auta nebylo na pařížském autosalonu možné - odemčené ale oba kousky byly, je tedy možné hodnotit alespoň design (na snímku sedan Lux A2.0). A ten rozhodně není špatný, možná až trochu "volvovský". To proto, že středem kabiny je velká obrazovka natočená směrem k řidiči s úhlopříčkou 10,4 palce. Její použití je logické, Vietnam je zemí chytrých telefonů - používá je 80 procent populace, což je více než v USA i kdekoliv jinde na světě. Z toho také vychází celý design rozhraní, velmi podobný moderním telefonům. Budíky jsou ale, možná trochu překvapivě, analogové. Jen mezi nimi je velký displej. Kam oko dohlédne, je čalounění kůží, dřevěné obložení a decentní podsvícení, které je možné přes infotainment měnit.

Jak to bude s prostorem, je momentálně složité odhadovat. Spokojme se tedy s konstatováním, že sedan má rozvor 2968 mm a SUV 2933 mm.

 

Právě se děje

Další zprávy