Čínské automobilky již nebudí posměch a nesmrdí. Prorazit v Evropě zkouší i Vietnam

Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 10. 2018 13:11
Před dvaceti lety začaly Evropu ve velkém zaplavovat korejská auta, která se s každou další generací zlepšovala tak rapidně, že dnes dosahují úrovně zavedených evropských konkurentů. O něco podobného by se rády pokusily i další automobilky z Asie. Zatímco Vietnam je v automobilovém průmyslu prakticky zelenáčem, Čína je naopak již řadu let jednou z jeho dominantních součástí. V Evropě ale nadvakrát neuspěla, přesto to tamní automobilky nevzdávají a zkouší to potřetí. V Paříži jsme měli možnost prohlédnout si vietnamské automobily VinFast a čínské vozy GAC. Podívejte se do galerie.

Začít můžeme hned designem zatím dvou automobilů - sedan se jmenuje Lux A2.0, SUV Lux SA2.0. Značka rovnou zamířila do Itálie, kde zadala prvotní nákresy vzhledu studiím Pininfarina, Italdesign, Zagato a Torino Design. Lidé následně v hlasování vybrali návrh Italdesignu, který ale do podoby reálného auta převedlo studio Pininfarina. Hlavním prvkem je výrazné logo V, k němuž směřují dvě linie masky. Ty vychází z úzkých světel a jsou podsvícené. Sedan dále zaujme dlouhou kapotou a zadním převisem, SUV je celkově robustnější. Vzadu pak obě auta opakují motiv s protaženými světly a výrazným logem výrobce.

Nutno dodat, že naživo vypadají obě auta dobře a svébytně. S ničím dalším si je právě i díky světlometům nemáte šanci splést. Především SUV pak působí menší, než ve skutečnosti je, sedan má i při živém ohledání možná až příliš neforemný zadní převis.

 

Právě se děje

Další zprávy