Největší propadáky velkých automobilek. Na tyto modely se výrobců raději neptejte

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 13. 7. 2019 18:13
Designově nepovedená, špatně vyrobená, nepopulární. To je výběr z přívlastků, jimiž lze označit některá auta. A nemusí jít jen o produkty malých či čínských výrobců. Pomyslného kostlivce ve skříni skrývá nejedna velká a renomovaná automobilka. Podívejte se na některé modely, na které dnes výrobci příliš neupozorňují, případně se na ně téměř zapomnělo.
Foto: Škoda

Škoda 742

Označení 742 vám možná tolik neřekne, skrývá se však za ním řada škodovek 105/120/125/130 (od nich odvozena je řada 746, sestávající z modelů 135 a 136). Zjednodušeně řečeno jde o poslední Škodu s motorem vzadu a pohonem zadních kol - tedy koncepcí, která byla již v 80. letech překonaná i v zemích východního bloku. Kromě toho trápila vůz, vycházející z modelu 100/110, řada nedodělků a kvalitativních ústupků, také jízdní vlastnosti nebyly příliš ukázkové.

Řadu problémů se sice dařilo v průběhu výroby řešit, například jízdní vlastnosti se zlepšily po modernizaci v roce 1983, i tak ale neměla "stodvacítka" dobrou pověst v Československu, ani v zahraničí. Vyšší renomé si vydobyly sportovní verze Garde a Rapid, které z řady 742 přímo vycházejí. Produkce rodinného vozu nakonec trvala mezi lety 1976 a 1990 a končila tak až po nástupu moderního Favorita. I přes menší technickou vyspělost vzniklo přes dva miliony kusů tohoto vozu. 

 

Právě se děje

Další zprávy