Největší propadáky velkých automobilek. Na tyto modely se výrobců raději neptejte

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 13. 7. 2019 18:13
Designově nepovedená, špatně vyrobená, nepopulární. To je výběr z přívlastků, jimiž lze označit některá auta. A nemusí jít jen o produkty malých či čínských výrobců. Pomyslného kostlivce ve skříni skrývá nejedna velká a renomovaná automobilka. Podívejte se na některé modely, na které dnes výrobci příliš neupozorňují, případně se na ně téměř zapomnělo.
Foto: Jan Matoušek

Tatra 700

Když v roce 1974 přišla na trh Tatra 613 jako nástupce Tatry 603, jednalo se o poměrně moderní limuzínu, jejíž design navrhlo italské studio Vignale. S chromovanými nárazníky jde i dnes, v porovnání s tehdejší produkcí východního bloku, o pohledný automobil. V Kopřivnici nicméně nedokázali reagovat na měnící se automobilové trendy a místo zcela nového vozu pouze omlazovali T613. Za chromované nárazníky tak vůz dostal plastové díly a kulatá světla u některých verzích nahradily obdélníky.

Ani po změně režimu se Tatra, zmítaná ekonomickými i vlastnickými problémy, nedokázala přizpůsobit konkurenci automobilek ze západní Evropy. Dokonalou ukázkou toho byla Tatra 700 - poslední osobní vůz z Kopřivnice. Ačkoliv na první pohled mělo jít o nový typ vozu, ve skutečnosti byla T700 pouze výrazně upravenou T613-4 MiLong, poslední verzi T613. Technicky tedy Tatra nemohla stačit limuzínám Audi, BMW nebo Mercedesu. Těm se nevyrovnala ani výbavou, překvapivě blízko jim ale byla cenou. Vzhledem k malé produkci to však až tolik překvapivé není.

Tatru 700 využívaly především orgány státní správy, a to včetně ministerstev a někdejšího předsedy vlády Miloše Zemana. Mezi roky 1996 a 1999 vzniklo asi jen sedm desítek kusů T700, i vzhledem k tomu jde dnes o poměrně cenný automobil.

 

Právě se děje

Další zprávy