Největší automobilové propadáky minulého roku. Tahle auta už Češi nechtějí

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 10. 1. 2019 14:42
Rok 2018 nebyl pro český automobilový trh kdovíjak úspěšný. Poprvé po pěti letech se meziročně prodalo méně aut, přičemž celková čísla výrazně ovlivnila od září platná norma Euro 6c, která zavedla měření škodlivin prostřednictvím cyklu WLTP. Někteří se na přechod stihli připravit a vydělali na tom, mnoho modelů si ale oproti roku 2017 výrazně pohoršilo. Některým se počet registrací dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) propadl i o více než polovinu. Na modely, o které nebyl loni zájem, se podívejte do následující galerie.
Facelift vozu dodal rovněž příď ve stylu "Aston Martin".
Facelift vozu dodal rovněž příď ve stylu "Aston Martin". | Foto: Ford

Zdánlivé prvenství Fordu C-Max

V následující galerii jsme brali v potaz modely, kterých se v roce 2018 prodalo alespoň sto kusů. Mezi nimi jsme potom hledali ty největší propadáky, kterým zdánlivě vévodí Ford C-Max. Ten si oproti roku 2017 pohoršil o 72,86 procenta, když se pro něj loni rozhodlo jen 181 zákazníků. Jenomže, nabídka kompaktního MPV se skládá z krátkého provedení a delší verze Grand (loni 162 zákazníků), kterou SDA vede ve statistikách odděleně. Dohromady tak mají obě verze 343 prodaných automobilů, což je "jen" o 48,58 procenta méně než loni. Jaký vůz je se dozvíte v našem testu.

 

Právě se děje

před 38 minutami

Liberty Ostrava pokračuje s omezenou výrobou. Část zaměstnanců zůstane s nižší mzdou doma

Hutní společnost Liberty Ostrava pokračuje v provozu s omezenou výrobou, který zavedla v červenci mimo jiné kvůli vysokým cenám surovin a dovozu oceli ze zemí mimo Evropskou unii. Považuje ho za neférový. Nebude propouštět, ale část zaměstnanců, kteří už vyčerpali dovolenou, zůstane doma se sníženou mzdou. Odbory považují situaci za alarmující, nedávají ji ale za vinu vedení firmy, vnímají to jako evropský problém.

Zdroj: ČTK
Další zprávy