Největší automobilové propadáky minulého roku. Tahle auta už Češi nechtějí

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 10. 1. 2019 14:42
Rok 2018 nebyl pro český automobilový trh kdovíjak úspěšný. Poprvé po pěti letech se meziročně prodalo méně aut, přičemž celková čísla výrazně ovlivnila od září platná norma Euro 6c, která zavedla měření škodlivin prostřednictvím cyklu WLTP. Někteří se na přechod stihli připravit a vydělali na tom, mnoho modelů si ale oproti roku 2017 výrazně pohoršilo. Některým se počet registrací dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) propadl i o více než polovinu. Na modely, o které nebyl loni zájem, se podívejte do následující galerie.
Facelift vozu dodal rovněž příď ve stylu "Aston Martin".
Facelift vozu dodal rovněž příď ve stylu "Aston Martin". | Foto: Ford

Zdánlivé prvenství Fordu C-Max

V následující galerii jsme brali v potaz modely, kterých se v roce 2018 prodalo alespoň sto kusů. Mezi nimi jsme potom hledali ty největší propadáky, kterým zdánlivě vévodí Ford C-Max. Ten si oproti roku 2017 pohoršil o 72,86 procenta, když se pro něj loni rozhodlo jen 181 zákazníků. Jenomže, nabídka kompaktního MPV se skládá z krátkého provedení a delší verze Grand (loni 162 zákazníků), kterou SDA vede ve statistikách odděleně. Dohromady tak mají obě verze 343 prodaných automobilů, což je "jen" o 48,58 procenta méně než loni. Jaký vůz je se dozvíte v našem testu.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy