Jan Matoušek
6. 4. 2021 6:02
Nejprodávanějším dováženým autem byl Peugeot 206, MPV se prodávala dvakrát lépe než SUV a Škoda Superb se teprve chystala na ovládnutí střední třídy. To je jen zevrubný popis českého automobilového trhu před dvaceti lety, tedy v roce 2001. Mnoho tehdejších modelů přitom dnes nabízejí autobazary doslova za dumpingové ceny. Kolik ale stála tato auta jako nová?
Oblíbená MPV - Citroën Xsara Picasso
MPV v roce 2001 zapsala oproti SUV dvakrát více prodaných kusů - dnešní optikou věc prakticky nepředstavitelná. A segmentu vládly dva francouzské modely, Renault Mégane Scénic a Citroën Xsara Picasso. Rodinný pětimístný model s dvojitým šípem se nabízel s benzinovými i naftovými motory, přičemž s turbodieselem 2.0 HDI o výkonu 66 kW a ve výbavě s klimatizací nebo dvěma airbagy přišel na 550 tisíc korun. To před dvaceti lety znamenalo průměrný měsíční plat za dobu překračující o kousek tři roky.
Pro srovnání, Citroën Grand C4 SpaceTourer dnes s 96kW turbodieselem přijde na nejméně 579 900 korun a šetřit je na něj potřeba jen 17 měsíců.