Jan Matoušek
6. 4. 2021 6:02
Nejprodávanějším dováženým autem byl Peugeot 206, MPV se prodávala dvakrát lépe než SUV a Škoda Superb se teprve chystala na ovládnutí střední třídy. To je jen zevrubný popis českého automobilového trhu před dvaceti lety, tedy v roce 2001. Mnoho tehdejších modelů přitom dnes nabízejí autobazary doslova za dumpingové ceny. Kolik ale stála tato auta jako nová?
Volkswagen Golf IV
Ačkoliv jej mezi kompaktními modely porazil Opel Astra, stále byl Golf čtvrté generace jedním z nejprodávanějších dovážených aut v Česku. Před dvaceti lety se ho prodalo 2627 kusů, a to navzdory tomu, že základní cenovka přesahovala hranici 400 tisíc korun. Za auto se zážehovou čtrnáctistovkou o výkonu 55 kW a trojicí dveří (ano, Golf se nabízel jako tří- a pětidveřový hatchback, kombi, kabriolet a sedan Bora) si dovozce účtoval 412 900 korun. Alespoň to tvrdí dobový katalog. Na kompaktní model tak musel člověk odkládat průměrný měsíční plat necelého 2,5 roku.
Dnes stojí nejlevnější Golf s 81kW přeplňovaným litrovým tříválcem 508 900 korun a šetřit na něj stačí 15 měsíců.