Čeho se motoristé dočkají v roce 2021? Levnější nafty i povinného sledování spotřeby

Martin Přibyl Martin Přibyl
4. 1. 2021 6:03
Jaký bude rok 2021 z pohledu motoristy a automobilového průmyslu? Dost možná zlomový. Není to však otázka necelých 50 kilometrů nových dálnic v Česku, ani o koruny nižší spotřební daně na naftu, řešit se bude budoucnost spalovacího motoru, nová auta budou Evropské komisi hlásit spotřebu a zase se o trochu zpřísní limity emisí CO2. Podívejte se na největší změny a očekávané události roku 2021.
Foto: Northvolt

Evropa na cestě k bateriové samostatnosti

V roce 2021 se má podstatným způsobem zvýšit kapacita evropských továren na bateriové články, které starý kontinent nutně potřebuje, pokud chce naplnit svoje plány přechodu na elektrický pohon a nebýt závislý na dodávkách z Asie. Navýšení kapacity výrazně pomůže otevření nové továrny společnosti Northvolt ve švédském Skellefteå. Závod Northvolt Ett bude mít kapacitu až 40 GWh a baterie by z něj měl odebírat například koncern Volkswagen nebo skupina BMW.

Švédská továrna Northvolt tak doplní již funkční továrny na výrobu článků v polské Wroclawi (LG Chem, současná kapacita okolo 15 GWh, plánovaná až 65-70 GWh) nebo menší závod Samsung SDI v maďarském Gödu. Evropskou výrobu baterií plánuje rozšířit i další korejská firma SK Innovation (maďarské Komárom), čínský CATL v německém Erfurtu nebo francouzský Total v Angouleme a Kaiserslauternu. Northvolt pak do budoucna svoji působnost rozšíří o závod Northvolt Zwei v německém Salzgitteru. Více o výrobě baterií v Evropě najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy