reklama
 
 

Autosalon se sexy dívkami už není v kurzu? Ve Frankfurtu budou chybět velké značky, ukazují se jinde

11. 9. 2017
Foto: Škoda
Teslu, Volvo, Nissan, Mitsubishi nebo Fiat na letošním autosalonu ve Frankfurtu nepotkáte. Přitom právě německá výstava patří vůbec k největším a nejnavštěvovanějším na světě. Pro výrobce je ale účast na akci spojena s vysokými náklady, a tak se rozmýšlejí, zda není vhodnější investovat do jiných aktivit. Sexy dívky na kapotách naleštěných aut už zákazníky jen tak nenalákají, shodují se experti.
Doporučujeme

Přitažlivé hostesky, naleštěné automobily a možnost posadit se téměř do každého vystaveného vozu v jedné z několika rozlehlých hal. To je ve zkratce autosalon ve Frankfurtu, který před dvěma lety přilákal téměř 932 tisíc návštěvníků. S takovými čísly patří mezi největší a nejnavštěvovanější akce svého druhu na světě, spolu s autosalonem v Paříži, se kterým se ob rok střídá. Přesto bude letos celá řada automobilek chybět.

Mezi nimi i švédské Volvo, které se v Německu neobjeví už poněkolikáté. Má jiné priority. "Naše strategie spočívá v tom, že se objevujeme jen na vybraných výstavách na různých kontinentech. V Evropě to je jarní autosalon v Ženevě. Pak vystavujeme samozřejmě v USA nebo Číně," říká tisková mluvčí českého zastoupení Volva Petra Doležalová.

Místo toho Volvo hledá menší akce. "Pořádáme zajímavé workshopy nebo se účastníme výstav, které nejsou přímo zaměřené na automobily," dodává Doležalová. Jednou takovou je třeba technologický veletrh CES v Las Vegas, který probíhá každý rok v lednu. Výstava není otevřená veřejnosti a má při porovnání s Frankfurtem pětinovou návštěvnost. Přesto se těší velkému zájmu automobilek.

Na CES vystavuje i kalifornská Tesla, zatímco ve Frankfurtu se letos také neobjeví. Vynechala i březnovou Ženevu. Přitom tam mohla třeba představit elektromobil Tesla Model 3, který patřil k jejím nejočekávanějším vozům a na jehož úspěch spoléhá i na evropském trhu. "Hledáme akce, na kterých jsou auta méně očekávaná, jako jsou výstavy zaměřené na golf nebo lodě. Díky tomu se nám daří oslovit více lidí," cituje mluvčího Tesly server Autoblog.com, aniž by uvedl jeho jméno.

Ve Frankfurtu se neobjeví kromě Volva a Tesly také Fiat, Jeep, Peugeot, Nissan nebo Mitsubishi. Ne všechny z chybějících automobilek ale hovoří o úplném odchodu a svou nepřítomnost považují spíš za dočasnou. "Jde o jednorázové rozhodnutí, protože bychom ve Frankfurtu neměli žádnou významnou novinku, kterou bychom mohli prezentovat. Naopak v Paříži určitě budeme. Tento autosalon jsme zatím ani jednou nevynechali," říká mluvčí českého zastoupení Peugeotu Radka Matthey. Značky Citroën a DS, které také patří do koncernu PSA, se ale ve Frankfurtu ukážou.

To Nissan důležitou novinku má - novou generaci svého úspěšného elektromobilu Leaf. Rozhodl se ji ale ukázat veřejnosti jinak než na velkém autosalonu. "Pro Leaf jsme připravili globální akci v Japonsku. Ani pro nás ale neúčast na autosalonu ve Frankfurtu není finálním rozhodnutím do budoucna. Jen jsme chtěli exkluzivní akci zaměřenou právě jen na Leaf," vysvětluje Petr Kolář, mluvčí české pobočky Nissanu.

Zatímco ve Frankfurtu odcházejí hlavně automobilky a počet návštěvníků je pořád téměř stejný, pařížská výstava se loni potýkala s jejich úbytkem. Přišlo o 14 procent méně lidí, část viny na tom ale mohl mít strach z teroristických útoků. Třeba v Asii se zase přestává dařit autosalonu v Tokiu, kterému konkurují obří show pořádané v Číně.

Do Japonska svá auta v říjnu nepřivezou hlavně americké značky, jako je General Motors nebo Ford. Stejně tak bude chybět i Chrysler a jeho mateřský Fiat s ostatními značkami koncernu. "Chtěli jsme, aby se zúčastnili, ale nezaslali nám ani žádnou přihlášku," postěžoval si japonskému listu The Japan Times Hiroto Saikawa, šéf Nissanu a předseda Japonské asociace výrobců automobilů, která výstavu pořádá. Naopak Volvo nebo Harley-Davidson se do Tokia po pauze vrátí.

Schyluje se ke konci autosalonů, tak jak je známe? Experti oslovení právě serverem Autoblog.com si myslí, že pokud se programy podobných výstav nepřizpůsobí moderním trendům, mohly by se dočkat většího odchodu značek i návštěvníků. "Automobilové show potřebují nový přístup. Dny, kdy stačilo lákat zákazníky na polooblečené dívky posedávající na kapotách aut, jsou dávno pryč," řekl serveru Patrick Koller, šéf společnosti Faurecia, která automobilkám dodává díly.

autor: Jan Markovič

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama