Jedno auto, několik jmen. Deset modelů, z nichž se po změně značky staly propadáky

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 9. 2019 6:02
Anglický termín badge engineering odkazuje na jev v automobilovém světě velmi populární. Zjednodušeně lze říct, že jde o jedno auto, které se ale prodává s logem dvou a více výrobců. Důvodem může být třeba úspora nákladů na vývoj, automobilky také mohou levněji pokrýt více segmentů a případně si tímto způsobem i snížit průměrné emise. Úspěch takového vozu ale také není automatický. V galerii se proto podívejte na deset případů "automobilových kukaček", které se však s prodejním úspěchem nepotkaly.

Citroën C4 Aircross / Peugeot 4008

Dnes mají Citroën i Peugeot v nabídce několik prodejně úspěšných SUV, ještě před dvanácti lety se ale Francouzi soustředili na produkování MPV a nástup sportovně-užitkových vozů nezachytili. Místo vlastního vývoje se tak rozhodli spojit s japonským Mitsubishi, které v tu dobu poměrně úspěšně prodávalo model Outlander. Tak vznikla dvojice Citroën C-Crosser a Peugeot 4007, která se vyráběla v Japonsku a prodejně se nikdy nesetkala s přílišným úspěchem.

Francouzi to přesto s Mitsubishi zkusili ještě jednou a v roce 2012 uvedli na trh dvojici Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008. Oba modely byly založeny na Mitsubishi ASX, které se mimochodem úspěšně prodává dodnes. Pod značkami ze země galského kohouta se nicméně japonskému kompaktu prodejně opět nedařilo. Obě auta skončila v roce 2017 a především Peugeotu se nástupcem v podobě druhé generace modelu 3008 povedlo trefit prodejní jackpot. Mimochodem označení 4008 figuruje v nabídce automobilky se lvem ve znaku dodnes, kdy jej užívá čínská verze 3008.

 

Právě se děje

Další zprávy