Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se potýká s nedostatkem čipů, které jsou součástí mnoha zařízení v automobilech. Může to vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů, uvedla mluvčí Škoda Auto Martina Gillichová. Potvrdila tak informaci týdeníku Škodovácký odborář, podle kterého nedostatek čipů způsobila pandemie koronaviru i růst poptávky.
"Kvůli výpadku dodávek polovodičů v dodavatelském řetězci celého koncernu Volkswagen bude i společnost Škoda Auto v nadcházejících měsících čelit nedostatku tohoto komponentu," řekla Martina Gillichová. Podle ní tak nelze vyloučit změny v produkčních objemech.
"Z těchto důvodů bude automobilka usilovně pracovat na protiopatřeních, například optimalizaci poměru vyrobených modelů, a pokud to bude možné, využije uvolněnou kapacitu na výrobu jiných modelů," uvedla Gillichová. Jako příklad uvedla zvýšení výrobní kapacity pro nové elektrické SUV Enyaq iV.
"Kvůli pandemii koronaviru, růstu poptávky a dalším důvodům se chybějící čipy stávají úzkým místem výroby. Může to vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů, což v konečném důsledku znamená odstavování vozů, repase a dodělávky," řekl týdeníku odborový předák Jaroslav Povšík.
Chybějící čipy mohou mít podle odborů dopad v podobě zvýšených nákladů na výrobu a tím dosažení nižších zisků. Povšík vedení firmy navrhl, aby v této souvislosti stáhla výrobu modelu Karoq z Bratislavy. "Důvod je jednoduchý - musíme zajistit pracovní místa a vytížení všech lokalit v České republice. Ostatně každý Karoq vyrobený v Bratislavě je nákladnější o cca 2000 eur (asi 52.000 Kč)," uvedly odbory.
Nedostatek čipů se může podle odborů nejvýrazněji ukázat například při výrobě modelů Superb. Pokud by se kvůli tomu musela jeho výroba omezit řádově o tisíce kusů, bude to mít podle odborů výrazný dopad na hospodářský výsledek firmy. Jde totiž o model s nejvyšší marží.