Auto, které naučilo Čechy kupovat korejské vozy, končí. Daewoo Matiz vydrželo ve výrobě 20 let

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.
Foto: Výrobci

Prodejní úspěchy

Vedle ceny těžil Matiz i z vnitřního prostoru - na půdorysu s délkou 3495 mm, šířkou 1495 mm, výškou 1485 mm a rozvorem náprav 2340 mm se dovnitř vešla pohodlně čtveřice cestujících. Jen kufr se základním objemem 155 litrů poněkud zaostával.

Popularita Daewoo Matiz byla velká nejen v jeho domovině a celé Evropě, ale i v České republice. Už v roce 1998 si vůz našel 1529 zákazníků a jasně překonal tehdejší korejskou produkci. O rok později se pro miniauto rozhodlo 3813 lidí, což znamenalo první místo mezi všemi dováženými auty. Celkově byly lepší jen Škody Felicia a Octavia. V roce 2000 prodalo tuzemské zastoupení značky 3088 aut - opět nejlepší výsledek mezi všemi korejskými vozy. Zájem začal pomalu upadat v roce 2001, kdy lidé koupili ani ne 1300 Matizů. O dvanáct měsíců později to byly sice téměř dva tisíce, pak ale přišly problémy s dovozem (odrážející změny v samotné značce) a prodeje klesly pod hranici tisíc kusů.

 

Právě se děje

Další zprávy